tisdag 2 mars 2010

Especially at night, I worry over situations, I know I'll be alright, It's just overkill.

Hej bloggen. Klockan är nu halv ett och jag har varit vaken i en timme.

Uppenbarligen ska jag inte kunna sova om nätterna, och inte få nåt gjort om dagarna. Jag häller i mig kaffe, men jag är ständigt trött, ständigt orolig. Igår ventilerade jag rejält, det var jätteskönt,tack Erika, du betyder. Verkligen.

Men jag somnade ändå ovanligt tidigt (halv ett, ett, nånting, tidigt för mig). När klockan ringde imorse, stängde jag av den och somnade om, som alltid. När man inte har nån press att man ska någonstans är det mycket lättare att bara strunta i det och somna om. Men egentligen har jag press, jag måste bli klar med min hemtenta, jag är inte ens halvvägs, jag har väl skrivit drygt en tredjedel.

Imorgon har jag egentligen introduktions-seminarium på morgonen, men det struntar jag i, de brukar vara relativt tråkiga och jag klarar mig helt klart utan den lilla information jag kommer att få. Istället kommer jag att få kämpa för att få ihop 6 sidor (har nu skrivit ca 2). Men det klarar jag!

Solen skiner utanför fönstret, och termometern visar tre grader, det är åtminstonde något att vara glad över. Snön smälter sakta men säkert undan, och man börjar se skymtar av gräs på vissa ställen och snöhögarna blir bara mindre och mindre. Vägen börjar torka undan fint med, nu kan jag återinta min vanliga körstil, full fart och häftiga svängar - det är roligt! Det är faktiskt väldigt kul att köra, och hade jag haft egen bil hade jag säkert tagit en cruise och bara fräst runt - kanske inte idag, för idag måste jag skriva tentamen. Jag vet, jäkla tjat om det.

Tråkigt nog så säger SMHI att det ska bli -6° imorgon, och sjunka till -10° på torsdag, tror jag att det var. Det kommer vara ohyggligt kallt resterande veckan, undrar när det tänkte bli vår? Det är trots allt mars nu!

Anyway, nu ska jag snart göra wokade grönsaker till lunch - jag skippade ju frukost eftersom klockan blev så mycket. Jag tog visserligen ett ägg och en kopp kaffe, men det mättade inte länge. Så nu ser jag fram emot lite wok, med massvis med sötsursås och lite överblivit ris. Sen måste jag börja att fortsätta skriva.



Har inte valt en dagens låt ännu, så här tidigt på dagen, får bli denna:


Colin Hay - Overkill (den underbara aukustiska versionen från Scrubs, som förövrigt kan vara den bästa serien ever!)



"Just keep it down."
"I CANT GET TO SLEEP.."

Hahaha scrubs <3

1 kommentar:

Blondie sa...

Mmm låter asgott!!! Ge mig hehe.

Lugnt, finns alltid för dig Hence, de vet du :) <3

Fan ni har de bättre än här iaf, stora snöhögar, isig väg, minusgrader och allmänt PISSIGT.