söndag 21 mars 2010

Sorry I'm late, I was out spoiling my liver.

God morgon på er.

Ja jag vet, klockan är tjugo över ett, men för mig varar morgonen till ett, så det är inte helt fel. Sen är jag uppe till tre och kallar det kväll! Det är mitt dygn, tycker att fler borde följa det. "Nine To Five"-livet är så tråkigt!

Tillåt mig att berätta om gårdagen. Först så blev maten försenad, och jag ville inte spilla ner mig (men det gjorde jag ändå senare) så jag gjorde vid mig först efter maten. Det vill säga lite över sju. Inget smink, knappt nån tid lagd på håret som redan var ganska godkänt! Det är härligt att vara kille! Klä på sig, lite deo och parfym, kolla sig i spegeln sen är man ready to go!

Sen körde morsan mig till Bella, där satt alla och väntade, med en öl i hand. Min egen sprit hade inte kommit, men den kom ett par minuter senare, tillsammans med Jocke och Jouni! Dock lyckades jag glömma mitt "blannevann" (som det heter här nere, grogg-virke för er som talar rikssvenska), så jag snodde lite av Jenny så länge.

Sen fick jag svepa min grogg för att gå ner till Konsum med Jocke och Jouni, i sökandet av en kortlek (helt sjukt att Bella inte hade en kortlek!) så att vi kunde köra "Bussdriver" (aka pyraminden). Men det fanns inte, men vi köpte en Cola (äen Cocka! Haha, om ni har sett Johan Glans så förstår ni det referatet!), och flummade tillbaka till festen. På vägen kom vi även på världens bästa ord, som kan betyda allt och ingeting:

(Att) Kloffsa (med variationer och böjningar som till exempel "Vad kloffsigt" och "Var är kloffsen?").

Därpå frågade jag Jenny ett antal gånger vart Kloffsen var någonstans, och hon förstod ingeting. Ja så lyckades jag naturligtvis få öl över hela mig, vilket inte var mitt fel. Jag drack inte ens öl! Det var Dennis fel, han spillde på mig två gånger, haha! Full eller?

Efter förfesten och efter att jag avverkat en 35a Explorer (inte så jättemycket, typ fyra stora groggar ju!) drog vi vidare till Banken, bussresan minns jag bara lite vagt, knappt alltså, det är lite illa faktiskt men det hände nog inget nämnvärt på vägen in! På Banken slogs jag än en gång av min oförmåga att dansa. Jag har rytmen i kroppen, i egenskap av trummis, men kan inte förkroppsliga den i mer än att hålla takten med foten.

När man står där på dansgolvet och tänker "Vafan håller jag på med?".. Så jag satte mig i ett bås, och höll på att somna ett par gånger,gick ut och tog lite frisk luft, som inte var så frisk. Sen kom det ett fyllo som inte visste vart han var någonstans, och frågade om vi hade cigg, men han kom på att han hade själv! Så jag tiggde av honom, så pratade han lite nonsens och försvann. Fulla männsikor alltså, de kan vara så jäkla roliga!

Just det en sak som var fail med var att jag gav Jocke pengar för inträdet i utbyte mot att kan köpte vodka till mig. Men glömde bort att jag gett honom pengar och blev helt förvirrad. "Vart fan är mina pengar?" - varpå jag sa att vi fick fixa det en annan gång, och fick veta att han fått pengar. Jag blir lost på fyllan, haha!

Förövrigt var det en trevlig kväll och jag mår förvånandsvärt bra! Kanske har att göra med min feta portion mat i natt, den var episk! Ungstekta grönsaker som blivit över sen fredagens middag, wokade grönsaker jag hittade i kylen, samt fläskfilé och sås! Riktigt nice!

Dock sa morsan att jag lyckats kladda ner en hel del i köket, hahaha! "Svårt att träffa inatt?"
Det var dagens kommentar!

3 kommentarer:

Erika sa...

Hahahaha snyggt där på slutet!
Jag kommer te Kstad i maj, då jävlar vill jag se på fest!

Annica sa...

"(Att) Kloffsa (med variationer och böjningar som till exempel "Vad kloffsigt" och "Var är kloffsen?")."

och

"Ja så lyckades jag naturligtvis få öl över hela mig, vilket inte var mitt fel. Jag drack inte ens öl! Det var Dennis fel, han spillde på mig två gånger, haha! Full eller?"

samt

"När man står där på dansgolvet och tänker 'Vafan håller jag på med?'.."

= HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

Unknown sa...

:D:D:D