lördag 13 mars 2010

Chillkväll @ Biljard, och random tankar.

Hej hallå och allt detdär (jäkla inledningsfraser..)!

Tänkte berätta lite om gårdagen, eftersom det inte finns nåt att berätta om idag, mer än att jag gått upp (vid halv tolv) och ätit frukost. Så. Det var min dag i stort.

Gårdagen var en bra dag, och det var just därför jag tänke beskriva den istället för att uppehålla mig om dagens få händelser.

Dagen började, inte oväntat, med att jag försov mig. För en stund drabbades jag av hopplöshet, men efter att ha sprängt trumhinnorna med lite trevlig pop-punk, slängt i mig en macka och en kopp kaffe tog jag bilen till rondellen för att ta bussen mot Lund. Såklart så blev jag väldigt försenad, men jag missade inte så mycket. Min kurskamrat Oscar hade kommit lite sent också, berättade han senare så jag hann inte missa mer än de första tio minuterna. Han berättade även att han var glad att jag kom, eftersom han tidigare var den enda på föreläsningen.

Så efter en något förvirrande föreläsning åkte jag hem till Kristianstad igen - och blev överraskad över hur mycket rörelse det var hemma i Kstad. Vår sömniga småstad vaknar verkligen till liv en Fredag eftermiddag, det var massor med folk på stationen, massor med traffik, bussar som körde som dårar, lastbilar som blockarade vägen och som slutligen fräste iväg. Lukten av avgaser fick mig att tänka "fan vilken tur att man inte bor i Stockholm."

All stress och jäktande hade tagit kål på mig. Förstår inte hur man kan bo i t.ex. Stockholm.

Hur som helst, väl hemma i Kstad gick jag för att se på Jenny med flera som spela FN-rollspel, och hann se den sista timmen eller så av den sista dagen av rollspel. Det bjöd på någon rolig stund och viktigast av allt: Gratis kaffe!

Därefter hängde jag med dem en stund i skolan och i stan, efter att de slutat. Jag blev ottroligt trött och lite irriterad, och åkte äntligen hem lite över fem, måste hon varit, för att när jag kom hem så var klockan kvart i sex. Jag tänkte skriva ett snabbinlägg, men istället lade jag mig en stund och tänkte ta en powernap för att orka med kvällen.

Jag hann dock inte sova nånting, knappt ens vila, istället drack jag ett par koppar kaffe och åt lite smått som t.e.x kex med ost innan jag åkte tillbaka in till stan. Hem och vända sen in till stan igen! Jag ville ju inte bli mätt, bara höja blodsockret lite, och tillsammans med två koppar kaffe gjorde det att jag blev hyper, istället för trött och irriterad.

Därefter gick jag och Robert och Jenny och åt pizza, fast Jenny åt inget. Nåt om kalorier eller något trams, jag förstår mig inte på er kvinnor. Hon valde fiskpinnar över pizza?! Det går bara inte. Det borde förbjudas, sådana val. Men det var trevligt, jag åt en Salami-pizza (ungefär som en amerikansk Pepperoni, med salami och mycket ost! Mums!).

Mitt val av pizza gav såklart många tillfällen för antydande skämt ("Salamin rinner", "Jag viker den för den är så slapp" (om pizzan,men slutligen blev det istället om "salamin"), och mycket skratt och flum. Mycket trevligt!

Sen gick vi i kylan mot Biljard, och flummade rikligt på vägen dit. Väl inne på Biljard var det knappt någon där, men vi satte oss ner, beställde en öl och sjöng med lite till Johnny Cash's Ring of Fire. Efter ett slag kom det lite fler människor, och vi satt och pratade om allt från ödet (som jag och Robert inte tror på (mer än att vi genom våra handlingar skapar vårt eget öde), men som Jenny och Isabelle envisades om att försvara) till.. Ja jag vet inte, lite allt och ingeting?
Stämningen var god, som alltid på Biljard, det är något vi kom fram till, det är alltid trevlig stämning där! Det är därför det är min favorit-bar.

Därefter spelade folket biljard (jag avstod från att spela, efter min skämmiga prestation sist jag försökte att spela), och jag stod mest och drack öl och kommenterade, skämtade med Robert och pratade lite allmänt med folk. Sen kom det en mycket full Bea med sina vänner, och jag skulle ta kort på Bea, Jenny och Jonna - och när jag vände mig om lyckades jag spilla ut Jennys öl över mitt ben. Lyckat!

Jag mobbade även lite smått en Bromöllabo för hennes dialekt, fan vad elak jag är. Jag menade inget med det, hoppas inte hon tog illa upp, haha! Jag bara skämtade, ibland tycker jag om att retas lite för mycket. Hon hade nämligen en dialekt likt den hos Blekingebor, t.e.x. i "Sölvesbåååj", som inte kan säga bokstaven "r", en dialekt som jag älskar att mobba. Nåja, det var roligt!

Därefter följde några timmar av sittande, pratande och ytterligare öldrickande. Kawai dök upp efter en fest och vi satt och pratade ett tag, sen skulle töserna hem, och sen också Robert, runt tolv. Vi sa hejdå, sen satt vi ett tag till, försökte sjunga med i lite System of a Down och andra bra låtar som spelades, och trummade på bordet. Sen kom det lite överförfriskade människor kom fram och hejade på oss, bland annat Sten (den enda som jag kände av de som kom och hälsade), den gamle moderaträven och föredetta Söderportaren, måste påpekas. Rolig kille!

Därefter hände inte så mycket, vi var rätt trötta och jag tog bussen hem redan tjugo i ett, och var hemma ovanligt tidigt (klockan ett) och i sängs till halv två! Men en jävligt trevlig och mycket värd kväll!

Idag har jag dock varit förvånadsvärt seg, antar att jag blir extra bakfull av öl, för jag drack inte mer än tre öl. Mår sällan bra dagen efter jag druckit öl, jag tror egentligen inte jag tål det så bra. Eller ja, jag tål väl det lika bra som vem som under kvällen, men dagen efter tenderar jag att må väldigt dåligt. Så idag har jag faktiskt känt mig lite halvt bakfull, vilket man inte borde efter en chillkväll ute när man bara druckit tre öl och åt en hel pizza innan (äter man ordentligt blir man ju mindre full och även mindre bakfull, tror jag).

Det kan dock ha något att göra med att jag ännu inte hunnit tillfriskna helt, jag har fortfarande ont i halsen, men ignorerade igår helt enkelt för att jag inte orkar vara sjuk.

Vad som händer idag är att ta det lugnt, plugga (om jag nu orkar) och försöka hänga upp en ny rullgardin på mitt rum.Jag och morsan försökte innan, vilket resulterade i att vi välte min lampa som gick i sönder, samt min kaktus, så att jag fick sopa upp både jord och glasskärvor! Bra jobbat av oss! Jag borde även handla, men jag tror jag skjuter upp det tills imorgon!

2 kommentarer:

Annica sa...

Jag förstår visste Jenny, det är fan snart beachen2010, man måste ju vara sig i trim. Jag ska snart börja tokbanta till balen så jag i april kan sy in min klänning ännu mer = värt! :D

Unknown sa...

Ofta, ni kvinnor är knäppa!