måndag 15 mars 2010

Monday is my favorite time of year.

Hej bloggen. Idag har varit en relativt bra dag. Faktiskt en väldigt soft och bra dag. Dock kan jag inte uppskatta den eftersom jag för tillfället har ganska ont i huvudet.

Jag sov alldeles för länge idag, vilket är grunden till huvudvärken.. Min nya rullgardin, som är svart gör hela rummet jättemörkt och jag kände inte för att gå upp och plugga, så jag sov ett par timmar extra (vaknade nio) till klockan tolv och drömde de märkligaste drömmarna. När jag vaknade var jag fortfarande trött, men inte på grund av att jag inte var utvilad, utan för att jag sovit för länge, en sorts tung-i-huvudet-trötthet, som vägrar försvinna.

Så hela dagen har jag varit trött. Så jag har druckit mycket kaffe och en monster, och någon timme därefter (efter att jag druckit monster, i stan) började jag få huvudvärk. Antagligen överkonsumtion av koffein samt ovan nämnda trötthetskänsla som står skyldiga för det. Dåliga vanor. Lägger mig för sent, sover för länge, eller ibland alldeles för lite. Äter dåligt och oregelbundet. Sånt är mitt liv. Och jag trivs med det, paradoxalt nog.

Hur som helst, efter att ha sovit till tolv åt jag lite frukost, satt vid teven och såg på Married With Children och How I Met Your Mother, pluggade lite halvt mellan pauserna. Därefter tog jag en dusch och åkte in till stan för att ha trumlektioner, träffade Muffe och hängde runt i stan hela eftermiddagen.

Vi gick till HM som vanligt (vi hamnar oftast där) och gick runt och kollade lite, muffe ville ha en sån "jock"-tröja som de har i amerikanska filmer och vi ströva omkring å snacka och skrattade åt fula hattar och kläder. Sen kom Jocke, och vi fortsatte att gå runt på stan, gick till BR och kollade på leksaker och hade jävligt kul, diskuterade leksaker från när man va liten och lekte med lasersvärd i plast. Vi gick runt en hel del, bland annat gick vi till Sandelins och skrattade åt fula skjortor och kostymer, som de matchat helt absurt, och hånade deras sjuka priser. Vi bara hängde omkring, gjorde ingeting. Vi åt förresten kebab också, kebabtallrik på Favoriten, och satt där och snackade/spanade. Gott som fan var det! Men i övrigt gjorde vi inte mycket. Ändå var det den bästa eftermiddagen på länge.

Jag sitter ofta hemma, numera, vid min dator och tänker att jag nog ska plugga idag. Men sällan gör jag mycket mer än att sitta hemma vid min dator och fördriver tiden, och pluggar lite i omgångar, när jag orkar. Så den här sortens eftermiddagar, som ofta infaller på Måndagar, då jag har trumlektioner i stan, är det roligaste jag har i veckan. I övrigt sitter jag ofta hemma som sagt, och är i Lund två-tre gånger i veckan, sitter hemma och "pluggar".

De senaste måndagarna har följt mönstret, jag har nämligen ingen föreläsning och dessutom trummor i stan, så därefter brukar jag träffa Muffe och Jocke (som jag träffade mycket kort även förra veckan). De flesta avskyr måndagar. Jag älskar dem. Måndagar och Fredagar är mina favoritdagar. Fredagar behöver jag nog inte förklara varför de är min favoritdag. Dagen som innebär helg, och i de flesta fall fest, eller åtminstonde en chillkväll på biljard. Om inte, så innebär det oftast att det sker på Lördagen istället. För det mesta hamnar vi på krogen, med en öl i hand. Det är en bra helg, för annars sitter man i regel bara hemma och har tråkigt. Så krogen har blivit en definition av en bra helg.

Efter att Muffe och Jocke stack hem strövade jag runt lite själv, men huvudvärken var påtaglig och jag ville egentligen dra hem. Men ingeting finns här hemma, då måste jag plugga (jag orkar inte, jag tänker inte ens försöka läsa ut de 250 sidorna tills imorgon, jag skummar igenom lite och sen får jag förberera mig lite för redogörelsen av första kapitlet). Så jag gick runt lite, jag har nämligen funderat, ända sen frisören frågade mig då jag klippte mig för en vecka sen, ifall jag plattar håret, på ifall man borde införskaffa en plattång.

Det är egentligen inget konstigt, många killar använder det nu för tiden, och mitt hår tenderar att locka sig. Jag vet att det är nån sorts macho-kultur inom vårt kompisgäng, men jag struntar i om någon av mina "riktiga" (IRL) "vänner" läser detta. För ifall jag skaffar en sån kan jag ha håret långt, så som jag faktiskt vill ha det. Jag vill ha tillbaka mitt hår, det blev lite kort när jag klippte mig - även om jag egentligen bara ville tunna ut det blev det lite kortare också. För då behöver jag inte oroa mig om att det blir lockigt och ser konstigt ut, så länge jag tunnar det ibland så att det inte blir en enda boll.

Men tydligen är de skitdyra, så jag inhandalde bara ett nytt vax/gele eller vad det var för något, som verkar bra, och lite hårspray. Jag avvaktar med plattång.

Nu känns det som att huvudvärkstabletten har börjat fungera, men jag är fortfarande trött.. Och lite hungrig. Konstigt, jag åt ju ändå en kebabtallrik vid tre? Nåja, blir till att äta nånting, sen får jag fusk-plugga lite.

Åh förresten. En sak till. Jag har blivit lite tjejig, har börjat tänak mycket på kläder och hår. Men beställde lite kläder igår på nätet, på HM - som vanligt. Men de är prisvärda och har fina kläder. Mycket randigt, randigt och jeansjackor är tillbaka, och jag älskar randigt och jag älskar min jeansjacka. Så vårens mode är faktiskt jävligt nice. Brukar avsky mode i övrigt, men i år följer jag trenden lite där. Ser fram emot mitt första "klädpaket" - brukar ju inte beställa kläder annars.

Dagens låt:

Good Charlotte - Hold On



Sjukt bra!

Sjukt mäktig video. Den berör. Skänker en tanke åt Daniel Löv, som lämnade oss alldeles för tidigt. Vila i frid. (Varför sa du inget till någon? Vi fortsätter att undra...)

2 kommentarer:

Erika sa...

förlåt att jag inte kommenterat, men jag har inte orkat...

återkommer.

Muffe sa...

199 kr för plattång på Rusta, dude! ^^

finns till o med billigare :P