fredag 26 mars 2010

I guess its just another night alone.

God afton bloggen.

Idag har varit en ganska händelselös dag, i mitt ganska händelselösa liv. På helgerna brukar det hända saker,då brukar det vara fest för hela slanten. Men denna helgen verkar det inte bli så. Och nästa helg kommer jag ha häcken full (inte bokstavligt men det kommer nog nästan vara lika smärtsamt) med tentaskrivande.

Det har inte hänt så mycket, har pluggat, solat, lyssnat på musik och tagit det lugnt. Druckit kaffe i solen och lyssnat på musik, dunkat skiten ur mina trummor - riktigt roligt att leka med dubbelbas. Börjar bli bättre!

Kvällen har spenderats här, vid min dator. Mina gamla föräldrar (haha) envisas med att se på tråkiga "underhållningsprogram" á la svensk public-service TV, ni vet, familjeprogram som bara den delen av familjen som är över 40 tycker är bra? Till exempel Så Ska Det Låta - skulle vilja gå så lång att det nästan är ett pensionärsprogram, i stil med Allsång På Skansen.

Tragiskt nog så anser många medelålders smågubbiga och tantiga individer att detta är sann underhållning, med folkkära artiser som "äär så bra".. Kommersiellt framavlad pop är nog, men folkkära visor och svenska b-kändisar dessutom, nejtack.

Nu gör jag det igen, låter som en bitter anti-imperialist. Men visst inte, några av de mest underhållande tv-serierna och bästa festlåtarna går i den kommersiella medieindustrinns förlovade namn. Om än mycket massproducerad smörja finns det mycket att hämta. Några av de bästa satiriska underhållningsserierna som South Park och Family Guy till exempel. De innehåller en hög grad samhällssatir. De är dessutom vansinnigt roliga!

Vad har jag mer att berätta? Har sett sista delen i Milleniumserien - Luftslottet som Sprängdes. Mycket sevärd. En sak som slår mig är att Lisbeth, för att vara en omyndigförklarad hacker och punkare, är ganska förmögen.. Hon bor i en ganska fin lägenhet (av att dömma av det man ser av den) i vad som förmodligen är Stockholms innerstad, vad kan det vara en trea? Undrar vad hyran är på en sådan, fin vy verkar hon dessutom ha. Hon kör även en Audi, som ser ganska fin ut. Ser ganska paradoxalt ut, när en punkare med nitar och tuppkam kliver ur vad som troligtvis är ganska dyr Audi trots allt. Jag menar det är ingen Audi Quattro eller något, jag är inget vidare på bilar så vad det är för någon modell och därmed vilken prisklass det rör sig om kan jag inte fastställa. Men tycker det verkar lite skumt.

Film och godis, samt läsk och cashewnötter för att stilla fredagens sockerbegär, efter en middag på potatis och fläskfilé med god sås till, inte helt fel! Men hade föredragit ännu en vild utekväll med (över)konsumtion av alkohol. Men det kanske är bättre så här? Ibland måste man ta en lugn helg med!

1 kommentar:

Blondie sa...

Du får festa satan med mig sen i maj!!!