tisdag 23 mars 2010

Grosteco-mackan och annat random.

Hej!

På grund av att jag lider brist på saker att skriva om idag tänkte jag inleda med en replik till Erikas blogg, och berätta om den groteska deluxe-mackan jag åt nyss.

Som ni alla vet så driver jag en personlig kampanj mot nyttigheter, speciellt broccoli! Broccoli är ren och skär ondska. Undantag finns dock, majs och ärtor, samt gurka tillhör de grönsaker jag tycker om, faktiskt. Majs är jättegott!

Hur som helst, så innehåller min deluxe-macka lite nyttigheter, trots allt. Knepet är att jämna ut den nyttiga effekten med rikligt med majonäs och dubbla pålägg. Det är inte min mening att äckla er men jag kallar den grotesco-mackan deluxe av en anledning! Tänk er en amerikansk sub, typ Subway.. Ungefär i det stuket är den. Fettigt och gott!

Dagens såg ut såhär:

Grovt bröd (vi hade nog inget ljust, som det egentligen ska vara!)
Majonäs (kan ersättas med t.ex hamburgardressing eller övrig dressing)
Rödlök
Två ytterst små bitar sallad (äckligt, men funkar på mackan i mycket små mängder)
Gurka

samt en till nästan identisk macka med ovanstående ingredienser, samt även pesto, rödlök och tomat, samt två skivor skinka (en till varje macka)Som man sedan kloffsar ihop (Kloffsa är ett underbart ord, funkar till allt!) till en stor dubbelmacka. Du vet att du lyckas när majonäs och övriga komponenter försöker fly mackan när du trycker ihop den!

Variationer på denna kan göras med till exempel kyckling, köttbullar och feferoni (otroligt god kombo!), rostbiff, eller övrigt pålägg/kött!

Jag tackar alla påhittade gudar för min otroliga matsmältning, som gör att jag kan äta sådana här groteska måltider á la övervikta amerikaner, utan att gå upp ett enda kilo! Det är underbart.

Så behåll er keso och sallad! Såhär äter män! (HAHA)



Vad har hänt för övrigt i mitt liv? Absolut ingeting! Vi har inga föreläsningar denna veckan, och studerandet har jag som alltid skjutit upp. Imorgon borde jag åka till Lund, låna ett par böcker och fundera ut vad jag ska skriva om. För det är det vi egentligen borde göra denna veckan. Skriva på våra examinationsuppgifter (en styck tenta och en text om en tråkig självbiografi av insnöade pressvetare, på 4-5 sidor styck). För annars sitter jag där med tio sidor att skriva på en vecka, och det blir inte roligt.


Jag orkade inte hitta något citat från någon låt idag, till dagens titel, förresten. Nuvarande titeln stämmer in precis på vad det handlar om, så det var väl mer passande. Dessutom vet jag inte vad dagens låt är, denna är dock bra och får duga som dagens låt:


Alkaline Trio- Calling All Skeletons

3 kommentarer:

ireeeejka sa...

Din macka låter helt okej, men fan inte lika god som min sallad, ELLER som min pizza som står i ugnen just nu...HEHEHE

Unknown sa...

Fan ta dig, kvinna, vad avis jag blir :((

Annica sa...

HAHAHAHAHAH!