söndag 7 mars 2010

I've got the worst hangover ever, I'm rolling back and forth on the bed .

Hej gott folk!

Idag har jag mått absolut botten-dåligt. NÄSTAN i stil med bakfyllan efter nyårsafton (Fyyfan). Jag vaknade nog vid tolv, med en huvudvärk som kändes som att huvudet skulle expoldera. Jag tog mig upp, tog en tablett och slängde mig i sängen. Muffe satte sig vid datorn, han kollade på random grejer som han plågsamt nog kommenterade ("mmmmmm....."), pratade med sin morsa i telefon och kollade bussarna hem. Jag låg där som en zombie, jag var verkligen helt död!

Till slut stack han hem. Jag skulle följt honom en bit, men eftersom jag mådde illa av att gå biten från min säng till toaletten för att dricka (och när jag böjde mig ner över handfatet för att dricka fick jag nästan panik). Så jag gjorde det jag visste funkade bäst, jag lade mig i min säng och rörde mig så lite som möjligt.

Ena stunden svettades jag, andra frös jag. Jag lovar, det var så illa. Men efter att han stuckit kunde jag äntligen somna om, och jag sov i en och en halv timme, sen har jag ätit och druckit en kopp kaffe. Eller ja nästan. Min mage tål inte kaffe dagen efter. Får köpa en energidricka senare! Hur som helst så är jag pigg (så pigg som man nu kan vara dagen efter) och på gott humör! Gårdagen var väldigt kul!

Det var förfest hos Simon, vi var visserligen bara sju personer där, men ju fullare vi blev destu stökigare och högljuddare blev alla och vi hade jäkligt kul! Vi körde "Bussdriver" (en variant på pyramiden, som vi kallar den), och Simon fick massa klunkar. Jenny fick med rikligt med klunkar.

För min del fick jag också gott om klunkar, men jag tackade varje gång jag fick, jag ville dricka! Sen tog min dryck slut igen (efter att jag druckit upp mina tre öl jag fick köpa av farsan, samt en grogg jag tiggde av Simon, och lite gogg jag snodde av Jenny och Simone), så jag fick lite cider som jag glatt klunkade i mig! Det är sliskigt, men det är alkohol! Det är det som räknas när man kör fyllelekar som Bussdriver - dricka alkohol och bli full! Och ordentligt fulla blev vi alla,och allt mer högljudda under lekens gång!

Därefter drog vi in till stan, där halva gänget hoppade av för tidigt vilket skapade irritation (som på fyllan kan bli rätt stor över ingeting), men det var bara att säga åt henne (Simone, som blev mest irriterad) att lugna ner sig. Så tog jag och Muffe ut pengar till inträdet, sen vidare till Hessle, där vi shottade. Jag träffade min kusin Emelie, och hennes schyssta pojkvän som bjöd mig och muffe på jägermeister!
Sen tog vi vars en shot jäger till, innan vi drog vidare till Banken.

Väl i kön på banken kläckte jag ur mig "Fan, nu tog vi inte ut pengar", varpå skratt och kommentarer på om hur full jag var egentligen följde. Haha så jävla dåligt mitt minne är, speciellt på fyllan! Simon var skitfull och blev sur på några brudar som trängde sig, men vi lät det vara. Väl inne på banken var splittringen stor, och folkmassan ännu större. Det blev mycket sittandes vid ett bord, eftersom jag inte kan eller vill dansa (jag känner mig som en idiot varje gång!).

Sen spenderades mycket tid ute i kylan, där jag tiggde cigg efter cigg av folk. Men i övrigt blev det mycket sittande, men det gjorde inte det mindre trevligt. Vi bestämde oss för att stanna tills de stängde, som de andra. Men jag hörde sen att Simon hade mått dåligt och att han och Jeny stuckit hem. Undrar hur de mår idag? Lika jävligt som jag gjorde innan?

Därefter gick jag och muffe hem! Ja vi gick, nästan en mil hem från stan på fyllan! Det tog cirka två timmar! Men denna gången hade jag någon att prata med och trots kylan var det ganska värt! Vi gick och fyllesnackade om det ena och det andra, brudar och sex blev det väl mycket av. Vi är trots allt killar.

Det är en sån kväll man minns i efterhand. Kvällen då man drack lite för mycket, eller åtminstonde lite för många olika spritsorter (det är aldrig bra för välmåendet att blanda, även om det ger en trevlig fylla) och gick hem en mil från stan efter nattklubben. Och bakfyllan dan efter, ännu en sak man kommer minnas.

Jag mår bättre nu åtminstonde, vilket är skönt. Hur mycket drack jag igår, funderar jag på. Fem öl, två groggar, en cider och två jägershottar. Mer än så blev det inte. Det var nog blandandet som gjorde att jag mådde så förbannat dåligt innan då.

Hoppas jag inte har för mycket alkohol kvar i kroppen, för jag ska köra och handla senare. Senare, ger kroppen en timme till att bryta ner alkholen, nån centiliter till som bryts ner, nån bråkdels promille mindre.

Jag slutade dricka vid tre, så nu har det gått elva timmar sen jag slutade dricka, och den värsta bakfyllan är över, nu känner jag mig rättså pigg!

..Men det känns ändå inte helt okej. Men jag måste, så som sagt, väntar någon timme till, sen måste jag köra och handla, för att jag ska hinna hem till typ klockan sju (drygt eller?). Mormor och Morfar har alltid så mycket att snacka om, man kommer aldrig därifån. Men de blir jätteglada varje vecka, och det är ju såklart kul! Och det är väl ganska trevligt att träffa dem faktiskt. Jag tycker om min morfar, han är en riktigt snäll, lite tjock gubbe (haha!)! Och såklart min oroliga, tjatiga mormor också! Men ibland önskar man att de kunde sluta babbla, haha!

1 kommentar:

Blondie sa...

Jävlar vilken kväll ! Hahah fast jag lärde mig förra veckan att man kan bli full även om man inte blandar som en dåre...hehe.
Låter toppen iaf, att de värsta är över.

Aa var glad att du har dina morföräldrar, önskar jag hade det.