torsdag 4 mars 2010

What a wonderful world.

Idag säger jag det utan ironi, utan bittra tankar om livet, idag har varit en bra dag.


Jag gick upp vid halv ett, åt lite köttbullar och makaroner till frukost (haha), satte mig i uterummet i ett par minuter, för när solen stod på var det ganska skönt. Solen värmde och det vara bara lite kallt. Det har varit ännu en skön vårdag, för jag tror nästan att våren är här snart.

Därefter satt jag lite vid datorn, dampade på internet som tagit självmord, men till slut så funkade det igen (YAY!), därefter blev det att hoppa in i duschen, för att sedan dra iväg till stan!

Det har varit tre-fyra plusgrader och sol, snön börjar ge vika och jag känner mig vårig, så jag tog min skinnjacka och converse-skor, och hade öppen tröja - och frös inte. Det var kyligt, men skönt, solen värmde gott. Dock så gick den i moln senare, det blev lite kallt då.

I stan gick jag runt och handlade följande saker:

1 vitt skärp
2 "farfarströjor" - sjukt att de tydligen kallas så. En svart som på bild (nedan) och en ungefär lika dan grå. Blir snyggt i vår med min jeansjacka (som i HM's reklamer, snyggt!)
1 Randig tröja, svart och grå, inte som bilden, men snygg både till jeansjackan å skinnjackan.'
1 Par mjukisbyxor, sjukt sköna!


"Farfarströja" , Randig tröja, fast i andra färger än bilden ovan.


Nu ska inte min blogg efterlikna stuket hos fjortisbloggarna, med "dagens outfits" och shoppinglistor, då dessa representerar ren och skär ondska. Ytliga, översminkade äckel, usch. Så nog om det, shopping är ganska överskattat om ni frågar mig. Men ibland kan det vara trevligt med lite nya kläder.

Därefter inhandlade jag busskort, träffade Muffe på resecentrum, drog och hämtade min iPOD hos macke (hade inte överlevt utan den imorgon. Flera timmars bussande utan min musik är otroligt tråkigt!), och satt och snackade skit på McDonalds och drack kaffe. Det var trevligt! Fan vilka sexistiska skämt vi kan dra ibland alltså, helt sjukt! Men det var trevligt!

Därefter tog jag bussen hem, och sprängde mina trumhinnor med stenhård hardcore på högsta volym, för att stänga ute nån unges eviga skrikande och gråtande. Arg musik kan vara så jävla pepp!

Dagens låt:

Raised Fist- Slipping Into Coma



Enligt mig den bästa låten (även om det inte är varken den hårdaste eller snabbaste) på deras senaste platta. Men jävligt bra!

Det var allt för mig idag, nu ska jag plugga lite grann sen fastnar man väl framför teven en stund, men inte för länge.. Måste upp "tidigt" imorgon. Det vill säga halv nio! För jag har klipptid imorgon klockan tio, innan föreläsningen (som är klockan ett). Det blir nästan ett tight schema!

Blir till att knarka kaffe som en galning imorgon! Men ser faktiskt fram emot morgondagen, det ska bli skönt att klippa sig, för håret börjar bli lite tjockt, och nacken börjar bli "krylligt" (lockigt nästan), vilket ser lite dumt ut. Men de ska ge fan i längden för då blir jag arg -.- Hahah.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pedobear APROVES :D

Annica sa...

Dom där "Farfarströjorna" ser så otroligt sköna ut, är dem det? För jag funderar nästan på att köpa en till Jonas så jag kan låna (läs: sno) den ifrån honom, hihi.