lördag 27 mars 2010

You try to change me, try to save me, you say I'm gonna learn.

Hej bloggen. Idag har varit lite av en dålig dag, som gradvis blivit bättre.

När jag vaknade imorse vid tio (tror jag faktsikt hon var) hade jag huvudvärk, så jag gick upp, letade efter värktabletter, men fann inga, så jag gick och lade mig igen. Därefter sov jag till tolv, gick upp och käkade frukost, samt fick ett allvarligt snack med morsan om hur jag måste vända tillbaka dygnet och att jag faktsikt fyller tjugo. Som om jag inte visste hur gammal jag var? Tack för att du påminner mig..

Det vanliga, "ryck upp dig, vad ska du göra med ditt liv"-talet. Ungefär. Det var visserligen inte orden hon valde, men kontentan är densamma. Jag är ingen tonåring längre, jag är vuxen (nejtack), jag måste gå upp klockan åtta utan anledning, bädda sängen varje dag, studera ambitiöst, städa rummet, och gå och lägga mig innan elva...

Det gjorde inte huvudvärken mycket bättre, men morsan förstod äntligen att jag hade ont i huvudet och letade fram Ibumutin ur någon hemlig gömma nånstans. För inte fanns de i skåpet på toaletten i alla fall.

Därefeter sov jag lite av och till fram till klockan tre. Huvudvärken var så gott som borta efter en huvudvärkstablett, ett par timmars extra sömn och två glas läsk (sockret piggar upp!).

Därefter började jag röja på rummet, här ser lite bättre ut, men damtussarna fick ligga kvar tills vidare. Jag har klarat mig de senaste två veckorna, tror jag överlever en natt till, tillsammans med mina dammråttor! Förra veckan stod dammsugaren i en vecka på mitt rum, men jag har den mest otroliga förmågan att inte städa! Sen tog morsan den, efter att hon hittat den såklart. Hon undrade vart den tagit vägen! Så slapp jag den. Och därmed påminnelsen att städa. Nu står den här igen. Jäkla damsugare!

Imorgon ska jag städa, det har jag. Åtminstonde dammsuga lite. Morsan besriver mitt rum som rena anarkin, men jag vet var allting är, bara för att det ligger lite kläder och papper och böcker och övrigt betyder det inte att det är kaos. Hört talas om vertikal garderob? HAHA. Nej men skärpning, så här kan jag inte leva.....

Därefter åkte jag och morsan och handlade, och på vägen hem beställde vi pizza! De sa att det skulle ta 30-35 minuter, men när vi kom dit (ca 30 min efter att jag ringt och beställt) fick jag sitta och vänta i 20 minuter på pizzorna. Helt galet, hela byn skulle ha pizza ikväll. Det strömmade till bilar och människor, barnfamiljer och gamlingar, ett par ungdomar, telefonen ringde och pizzagubbarna fick stå i för att hinna med. Helt galet!

Hur som helst, efter 20 minuters väntan åkte vi hem och åt pizza, och efter nästan en hel pizza (sparade en liten bit som jag kan äta som nattamat inatt, eller lunch imorgon) och lite öl är man duktigt mätt. Dock bara 3.5or, jag är inte blåst. Huvudvärkstabletter och alkhol, ingen bra kombination. Man dör inte, sålänge det är ett par timmar imellan dem, men det tär på levern. Hej leverskador?

Nu ska jag nog se 2012 och bara ta det lugnt.. Det är rättså lugnt. Synd lite, skulle träffat macke ikväll, men hade så ont i huvudet innan idag så jag avbokade det. Får göra det bästa av det, kan nog bli en ganska skön lördagkväll trots allt?


Dagens Låt?


Good Charlotte- Motivation Proclamation

Inga kommentarer: