onsdag 17 mars 2010

There's a story at the bottom of this bottle, and I'm the pen.

Hej bloggen.

Inledningsvis, varför mår jag lite illa just nu? Jävligt underligt... Idag har varit en dryg dag, och jg har inte ens varit vaken i mer än två timmar. Som vanligt var jag uppe lite för länge och hörde brevbäraren då han kom runt tre och lämnade vår post.

Dagen började väl okej, åt lunch till frukost (torsk med potatis och remeladsås!), läste tidningen och drack en kopp kaffe. Sen satte jag mig här och gjorde ingeting. Allt jag måste läsa hänger över mig, kanske det som skapar obehaget?

En av texterna jag ska läsa tills imorgon finns på nätet, men det kräver en sorts inloggning, som heter STiL (Student i Lund eller vad det stod för.). Men självklart hittar jag den inte och jag känner paniken komma krypande som vanligt. Paniken och kaffeabstinensen försatte mig i ett paniktillstånd som jag kallar "döda,döda,döda" - jag ser rött, kan inte tänka och blir bara frustrerad på allt. Så kom Läkerol-reklamen på Spotify, där de byter ut vissa ord mot ett pipande ljud. Otroligt irriterande, så det bidrog naturligtvis till min irritation.

Men till slut hittade jag den och jag har nu 36 sidor att njuta av på datorskrärmen. Och en till text på nio sidor.. Det är jobbigt att läsa på skärmen, det tar dubbelt så lång tid och det fastnar bara hälften så bra. Samtidigt orkar jag inte skriva ut allt eftersom det skulle ta ungefär ett år för vår printer att skriva ut 45 sidor, och skulle ta ofantliga mängder bläck. Så skulle farsan tjata om det. Nej jag skiter i det, får ta mig igenom det så gott det går.

Inte för att klaga men alltså. Lite illamående och torr i munnen (varför är ett mysterium), trött och irriterad. Nu ska jag ta ett glas vatten, se om magen vill lugna sig så jag kan få i mig min andra kopp kaffe (abstinensbesvär, mhm!). Sen plugga, yaay!

Dagens/nattens/whatevers låt:

All Time Low - Dear Maria, Count Me In



Har blivit sjukt inne på pop-punk på sistonde. Det är sjukt awesome!

Sångarens hår.. Gief! Hotness! Väx, hår, väx, ska fan inte klippa mig på en evighet nu. (Mitt hår på sidan typ försvann, det enda hon behöll som det var var min lugg. Bara tunna ut var det ja..... Df jag numera använder mössa. Är lite missnöjd. Saknar mitt hår, även om det var tjockt och jobbigt XD)

Inga kommentarer: