torsdag 11 mars 2010

Why you always kick me when I'm high?

Hejhopp!

Idag har varit en ganska random dag, som kan kort beskrivas såhär:

1. Vaknar, bestämmer mig först för att pallra mig upp, men sen bestämmer mig för att jag inte orkar pendla 1.5 timme till lund för en knappt 2 timmar lång föreläsning (som numera inte bedrivs i klassisk form utan mer som ett seminarium, där vi diskuterar texterna vilket gör det ännu mer opepp). Detta för att sedan efter en 1,5-2 timmars föreläsning ta bussen hem 1.5 timme, med en tjugo minuters promenad från busshållsplatsen... Det kändes inte så motiverat idag, eftersom jag fortfarande känner mig sjuk. Så jag somnade helt enkelt om.

2. Vaknar vid tolv, äter "frukost", bestående av köttfärslimpa, potatis och brunsås! Ganska stadig frukost eller?

3. Borde pluggat, men somnar istället och sover till ca halv tre.

4. Knarkar kaffe, kollat på teve och suttit vid datorn. Har skjutit fram pluggandet väldigt framgångsrikt idag! Det kommer väl och biter en i röven sen! (Uttrycket är väl egentligen "biter en i arslet", men "arsle" låter inte så skånskt, röven (rööeuven) är därmed mer passande!)


Så spännande har min dag varit. Fyfan vad tråkigt det är att vara sjuk säger jag bara. Nu väntar ca 120 sidor att läsa, som jag inte vågar skjuta upp mycket längre för då blir det nog aldrig gjort. Så det blir till att läsa och lyssna på dagens artist, det tämligen okända pop-punk bandet SR-71, som är mycket bra.

Dagens låt är en som jag (på grund av felaktigt namngivande på internet) länge trott varit en Sum-41 låt, faktiskt. Lite skämmigt att man inte har all fakta rätt. Skyller på att folk tydligen inte kan namnge saker korrekt när de slänger ut det på nätet. Jäkla puckon! Hur som helst, den är skitbra, korrekta titeln är:


SR-71- Right Now

1 kommentar:

Annica sa...

Du ska bara veta hur mycket jag har skjutit upp i skolan. Allt detta ska bli klart inom kort (ÅNGEST!):

* Projektarbete (ska in den 14 april)
* Mitt tal i svenska (skriver om dödshjälp)
* Läsa ut boken 1984 som vi fått i samhäll och svara frågorna till den (jag är på kap 4 i del ett av tre, tror det är 9 kap i varje del. Och allt ska vara utläst om några veckor...uuh)

Prov jag missat:
* Psykologi del 1.
* Historia (renässansen, gustav wasa, lite upplysningar)

Kommande prov:
* Naturprov (på vad vet jag inte, minns inte när jag sist var på en naturlektion!?)

Med andra ord, jag vet hur du känner och jag lider med dig, för FAN vad jag har att läsa och jag har skjutit upp allt detta hela veckan, STUPID GIRL!