måndag 8 mars 2010

Tears don't fall.

Dagen har blivit ganska okej åtminstonde, tog mig igenom en tradig trumlektion med kluriga beat utan att få ryck. Men mot slutet orkade jag knappt försöka, men det gick till slut ändå. Min lärare är bra, han märker när mitt tålamod börjar ta slut och blir jättepedagogisk och tar mig igenom det. Fast ibland är han lite övertydlig och på så vis jobbig, nästan som om det vore självklart och att det är irriterande.

Men oftast är han bra, även om han är lite av en nörd, och alla knepiga stilarter och beat som mest är bra för tekniken och sånt, som inte har någon förknippning med rockmusik (mer än indirekt genom att man får en slipad teknik), som jag vill spela ifall jag någonsin spelar musik. Drömmen om ett band känns ganska inaktuellt, jag har inte tålamod och ork, hur roligt det än vore. Hur som helst, så är han lite nörd och fattar ibland inte hur ointressant det kan vara med teknikövningar och konstiga grejer som han tycker om.

Anyway, nog om det, sen träffa jag Jocke på rese, pratade lite men sen skulle han till bussen, och jag tog en kaffe, gick runt i ett par affärer då jag hade en kvart att fördriva, sen klippte jag mig. Det tog ungefär en kvart.

Jag tog inte så mycket, men jag tycker ändå det blev lite för mycket. Jag kan aldrig bli nöjd. Helt sjukt.

Därefter träffade jag Muffe på Mcdonalds, och vi satt mest och snackade skit, tog det lugnt. Sen köpte jag ett par nya skor med, ett par vita addidas-dojjor. Jag är så trött på mina vinterkängor, de ser rätt sjaskiga ut med. Det kändes som det var dags för ett par vårskor. Vi hängde lite på rese i väntan på att han skulle bli hämtad, snackade lite mer skit, sen tog jag bussen hem. Solen sken och jag hade köpt nya skor. Imorgon ska jag ha min skinnjacka, har jag bestämt. Allt kändes okej, så länge jag var iväg, gjorde nåt. Nu sitter man här igen..

Nåja. Här är dagens låt, som jag knarkat ett antal gånger idag:




Skiter i vad ni tycker. "Emo", blablabla. Stämpla mig då, tack och fuck off!

Inga kommentarer: