fredag 5 mars 2010

-

God morgon bloggen!

För det är trots allt en god morgon? Trots att jag gick upp lite för sent, och missade bussen till stan, och därmed också min klipptid - så jag fick boka om den tills på måndag. Jag kom åtminstonde upp "tidigt" idag (klockan nio är det tidigaste jag gått upp på länge).

Jag är verkligen dålig på morgonar. Jag försöker men misslyckas, jag kan inte hjälpa att det är så förbannat skönt att ligga och dra sig, att sängen är så varm och skön om morgnarna. Men såhär kan jag inte fortsätta, jag ställer ständigt till det för mig själv. Hade det varit på en arbetsplats vore det oacceptablet att komma försent så ofta och mycket som jag gör. Tur att jag bara är en slö student, men det känns som att jag måste rycka upp mig, kanske anpassa mig enligt den stela, seriösa akademiska miljön?

Nåja, jag bara klagar, över ingeting egentligen. Förblindad av pubertal logik och en ovilja att bli vuxen, men jag kan inte förbli tonåring. Jag fyller tjugo till hösten, då är det kört, då är jag officiellt inte tonåring, då är jag väldigt mycket vuxen. Ansvar, ansvar, ansvar. Inga fler axelryckningar när man undrar vad jag ska göra med mitt liv. En gråzon mellan vuxen och tonåring - jag vill förbli ungdom åtminstonde, det är ett begrepp inte lika bundet till ålder, det kan sträcka sig upp till tjugofem tycker jag. Att behålla ungdomligheten, det oseriösa, är viktigt.


Min hjärna skriker efter kaffe, en abstinens som kan liknas vid rökarnas "rök-sug". Jag har, trots att rökt, aldrig kännt mig riktigt röksugen på daglig basis. Det var mer ett socialt fenomen, att stå och röka, hängandes mot en vägg eller sittande på en bänk, trappa eller liknande. Vilket gjorde det lätt att sluta. Men ibland känner jag suget, att det vore gött, men jag motstår. Rök luktar illa och jag vill varken ha KOL eller cancer, hjärt och kärlsjukdomar eller andra sjukdomar och effekter man riskerar av rökning. Men ibland känner man suget, onekligen. Speciellt på fest, då släpper alla hämningar och man bolmar som en skorsten.

Jag skyller detta negativa inlägg på att jag är trött och har kaffeabstinens..

Hur som helst, nu ska jag ta en kopp kaffe till, förhoppningsvis sittandes, men om det inte hinns med får jag ta den i förbifarten, för nu börjar klockan ticka iväg igen. Sen ska jag ta bussen till bussen tio i, för att ta mig till Lund. Och jag ska INTE missa den, då får jag ryck på mig själv.

Jag kanske uppdaterar senare igen, med en dagens låt och en kreativ titel för det har jag inte tid med nu.

2 kommentarer:

Annica sa...

Så sant om det där att ligga kvar i sängen på morgonen är otroligt skönt. Och man somnar om bäst när man inte får göra det.

BTW, på tal om sova och drömmar, så drömde jag om din blogg inatt, haha. Jag drömde att jag loggade in på bloglovin och du hade uppdaterat två nya inlägg, och ett var om the hellshake hur du tyckte folk borde lyssna på dem. Så rolgit!

guess who. (erika) sa...

Klockan är tjugo i nio på kvällen och jag vill ha kaffe...kom?