onsdag 24 mars 2010

I won't hear anything that you say to me.

Hej, hallå!

Idag är det Onsdag, ännu en tråkig veckodag som skiljer oss från helgen - och som inte har varit så drastiskt olik alla andra dagar. Förutom att idag gick jag upp före tolv - ja före halv tolv med. Utan att egentligen behöva det.

Jag skulle gått upp nio, men somnade om och drömde helskumma drömmar som man kunde tro var drogframkallade, som jag inte minns längre så det är inte ens värt att gå in på. Men tro mig, det var jätteskumt. Men efter den timmens sömn vaknade jag av mig själv och var utvilad och pigg (så pigg som det går att vara en morgon, men jag sov trots allt längre än de alla flesta en Onsdagmorgon så varför klaga?)!

Därefter duscha jag och åt jag riktig frukost för första gången på många dagar, jag brukar hoppa över frukosten och äta lunch, eftersom det är då jag brukar gå upp. Jag tog min tid, fixade mitt förbaskade hår som ibland gör som det vill. Sen tog jag min kaffetermos och min nästan tomma ryggsäck (förutom Ipoden och en bok som tydligen låg kvar) och tog bilen upp till busshållsplatsen.

Hela dagen har spenderats på bibloteket, och försökte läsa på, eftersom en av böckerna inte gick att låna hem. Så bra gick det att låna böcker och förbereda sig inför nästa veckas seminarium. Men jag kunde låna en bok åtminstonde, och sen läste jag lite i den andre, den som inte gick att låna hem.

Nackdelen var dock att det satt två tjejer och pluggade franska (det är allt Språk och Litteratur jag går på) och ett par amerikaner som stod och samtalade strax bredvid mig. Så jag satte igång Ipoden än en gång, men kunde inte koncentrera mig. Jag skruvade ner men det funkade ändå inte, benen börjar automatiskt trumma och jag dras in i musiken.

Orden bara flyter förbi, fastnar knappt på näthinnan och registreras definitivt inte av hjärnan. Jag läste samma mening gång på gång. Det funkade inte, så jag fortsatte läsa. Delar av det fastnade, och det var rättså intressant men naturligtvis väldigt komplext (varför ska alla akademiker alltid visa upp hur pålästa de är med avancerad terminologi (speciella uttryck för dess fack eller fält)? Analysmodellen kan vara hur enkel som helst, så går det ändå inte hem för att man inte förstår hälften. Trots att jag är vädligt bra på engelska!

Därefter kollade jag ifall boken fanns på Akademibokhandeln, vilket den naturligtvis inte gjorde. Vore ju dumt om man kunde sitta hemma i godan ro och läsa på?

Och fortfarande har jag inte börjat skriva. Jag har börjat fundera på vad jag ska skriva om åtminstonde. Jag har ju en tio sidors tentamen (bestående av två examinationsuppgifter, dem tror jag att jag berättat om?) att se fram emot. Och ikväll orkar jag definitivt inte börja, ska bara ta det lugnt, och så måste jag stryka mina byxor.

För imorgon ska jag minsann på intervju! Hoppas det går bra, annars får jag ta en sommarkurs eller något, så att jag inte bara går omkring och har en tråkig sommar utan pengar och sysselsättning... Så jag måste fundera ut positiva saker om mig själv, en beskrivning av mig och annat som kan tänkas komma upp som knepiga intervjufrågor. Inte det lättaste!

Dagens låt... Har lyssnat mycket på Disturbed och Offspring, men tror inte det blir någon av de artisterna. Har nämligen hittat en gammal goding till band på Spotify. De heter Mest, jag lyssna på dem när jag var 13-14 år, då jag började att lyssna på pop-punk - och blev fast på punk. Sedan gick jag vidare till betydligt råare och mer politisk punk samt anarkistisk punk á la 70-talet. Men innan dess lyssna jag mycket på dessa, som jag återupptäckt i min nya poppunk-period:



Mest
- 2000 Miles




(Dagens titel var från låter Misunderstood med Mest, men fann inte den på youtube. Men checka gärna dem, deras äldre material, ganska skön pop-punk... De har ett par bra låtar åtminstonde innan Photographs-plattan 2005, som är rätt dålig och varefter de tyckas ha splittrats, och återförenats men med andra medlemmar eller något. Har de gått helt åt helvete nu då?)

1 kommentar:

Blondie sa...

Jag tycker du är lite som en sådan bok...ibland förstår jag inte vad du skriver om!!!!!

msn msn msn msn????