lördag 6 mars 2010

Min hjärna är som tvätten i en torktummlare, snurrar runt och runt och runt som en tolvtummare!

Hej allihopa, everybody!

Idag är det lördag och jag är på jävligt gott humör! Ännu ett positivt inlägg, enjoy!

Bärjar med gårdagen:

Gårdagen var soft, men lite tråkig. Jag såg två filmer - ganska dåliga filmer men de var ändå rätt underhållande!

Road Trip: Beer Pong, handlingen var som förväntat ganska snarlik den i ettan, men denna gången ska gänget på en roadtrip för att vinna finalen i Beer Pong - och träffa Andys första "nästan-ligg" för att avgöra ifall han fortfarande känner något för sin (heta) flickvän (kolla på dem... Eh, jag menar henne, vafan tvekar du för, idiot?!). Ännu en uppföljare, som inte håller måttet. Första Roadtrip filmen, liksom första tre Amerikan Pie-filmerna, måste anses som klassiker inom genren av tonårskomedier.

Storyn är ungefär densamma i dem alla; highshool/college-elever som vill bli av med oskulden, gärna ganska nördiga, med nån tuff "jock" som motpol, eller någon awesome karaktär som legenden Stiffler - som inte förtjänar det nedvärderande epitetet "jockey", han är bara allmänt awesome!

Försöken är många, att efterlikna American Pie-konceptet. Men faktum är att de alla misslyckas gravt att uppnå den kvalité av snuskhumor som i orginal-triologin av American Pie, eller som i Road Trip (ettan). Och jag har sett många highschool/college-filmer. De håller helt enkelt inte måttet.

Den dåliga storyn kompenseras dock av rikligt med heta brudar, bröst och till och med hel-naket (i någon kort sekund). Och såklart rikligt med öl och weed, som alltid i sådana filmer. Den var underhållande och den dåliga storyn kompenserades väl, men egentligen var den rena rama skräpet.

Sen såg jag Bröllopsfotografen. Jag orkar egentligen inte recensera den,inte ens kortfattat.

Det som lockade mig till filmen var huvudpersonen, en långhårig värmlänning med piercingar och tatueringar och kedjor, som drömmer om att bli bröllopsfotorgaf när pappas sulfat-fabrik läggs ner. En arbetargrabb, som ändå bor på den "finare" gatan (eftersom farsan var förman på fabriken), som ger sig av till stockholm för att bli bröllopsfotograf, där han ska plåta ett kändsibröllop.

Till en början var han cool, en långhårig värmällning som förkastade stockholmarnas livsstil och överklassens etikettlära. Men såsmåningom klipper han sig och byter frisyr och blir en av dem. Besvikelse. Men inte oväntat. Han börjar ljuga om vem han är och gå bakom ryggen på folk för att uppnå drömmen om en egen studio, men som alltid i svenska romantiska komedier så får han flickan. Blablabla. Än en gång en ganska dålig film, men det lockade fram ett par skratt, då han som arbetarkid från värmländska landsbygden inte förstår sig på vett och etikett och kör sitt eget race och hamnar i ett par lite komiskt pinsamma situationer (innan han blir som stockholmarns överklass förstås och tror att han är något).

Dock vill jag poängtera att skådespelarna, speciellt Kjell Bergkvist, som spelar den bittra dramaskådespelaren Johnny Björk, som sjunkigt ner till att köra fräckisar på bröllop, som nog var min favoritkaraktär. Bittra människor är alltid underhållande.

Men i stort var den lite för tragisk för att vara en komedi. Förutom än ett par småskratt i början så tycker jag snarare att övergår den mer till drama. Den var väl lite underhållande, men knappt.


Gårdagens höjdpunkt: När morsan kom hem, lite påverkad av tequila (och antaligen vin och öl), och stod och tjatade om att köra till stan, så att jag fick komma ner och få bort henne från syrrans rum. Därefter kände hon sig inte för att gå och lägga sig, men eftersom jag inte ville stå och drälla i köket (som hon sen gick till eftersom hon inte ville sova), så gick hon slutligen och la sig. Fulla föräldrar kan vara pinsamt, men jag tyckte mest det var kul - det är trots allt inte ofta man ser sina föräldrar fulla!


Idag har det inte hänt nånting, jag har gått upp vid halv ett, tagit det lugnt, ätit frukost, läst tidingen (vuxet, jag vet. Usch!), suttit vid datorn och bara allmänt chillat. Ikväll blir det party, vilket blir kul! Jag är jävligt pepp!

Dock är det enda problemet att jag inte har nån sprit, men det löser sig alltid! Några av mina bästa fyllor har varit när jag inte haft nån sprit och tiggt och hällt i mig slattar som ändå bara stod på bordet (slöseri ju), varpå jag hällde i mig allt från ciderslattar till vin direkt ur flaskan och lyckades bli fullast på festen! Inte för att målet är att bli fullast, ikväll blir det hård konkurans om det, för mina vänner är några jäkla fyllesvin, haha! Målet är naturligtvis att ha kul! Man kan ju faktiskt ha kul nykter (men varför chansa?)!

Men jag oroar mig inte, kvällen kommer att bli awesome, kanske lyckas jag få ut några öl, ifall farsan kan vara snäll och låta mig köpa av honom, annars så som sagt så löser det sig! I värsta fall får jag shotta som fan på Hessle innan vi drar ut till Banken!

In i dimman! Skåål!

Inga kommentarer: