lördag 18 september 2010

Musik-uppdatering?

Hej på er. Här sitter jag och lyssnar på massa bra ny musik och filosoferar lite, efter en seg kväll på släktkalas.

Har insett att jag missat jättemånga skivsläpp, men bara med någon månad trots allt, verkar det som. Men i alla fall så har jag timvis med att ny musik att lyssna på, vilket är rätt härligt!

Sitter nu och lyssnar på Sonic Syndicates senaste platta We Rule The Night, som jag förgäves väntat på att skulle dyka upp på Spotify, efter all hype med singlarna Revolution, Baby och My Own Life, som spelats frekvent på Bandit. Men trots allt så släpptes den ganska nyligen, den 1:e September i Sverige fick jag veta efter lite om och men, med hjälp av Natta, som hjälpt mig med research idag, på grund av failande internet. Väntan har känts lång, i alla fall så jag fick tag i den...på annat håll. Låt oss bara säga så. Hehe.

Jag har tydligen även missat en Stone Sour platta, Audio Secrecy, som finns på spotify, vilket är suveränt, och en ny Disturbed-platta, Asylum. Finns också på Spotify! Har inte lyssnat på Disturbed's platta ännu, men Stone Sour levererade ännu en suverän platta. Sen är kanske inte mitt omdöme opartiskt eller professionellt men det hoppas jag att det kan bli den dag, om jag uppfyller min dröm. Proffesionellt alltså, musikjournalistik är mitt drömjobb, verkligen.

Då kan jag inte ligga en månad efter i skivsläppen dock, Audio Secrecy kom ut i slutet av Augusti (24/8) , och snart är det slutet av September. Disturbed släppte Asylum för knappt två veckor sen, så där är jag inte så sen på det. Men ändå, käns som jag missat mycket.

Trodde jag kunde lita på att Bandit höll en uppdaterad, men icke. De har spenderat så mycket tid med att hypa Avenged Sevenfolds titelspår Nightmare från deras senaste platta och tjata ut Takida (usch, de förstör dem totalt, varför tjatar de fortarande låtar från ). Lite bitter blir man trots allt, ibland märks det faktiskt att de är en vanlig kommersiell radiokanal som de andra. Men en med betydligt bättre musik! Det är den enda kanalen man kan lyssna på, trots allt!

Detta säger jag, såklart, utan något vinstintresse. Jag sponsras tyvärr inte av Bandit, det vore rätt awesome! Men det gör ingeting.

Jag har nämligen ett tips, förutom att lyssna Bandit eller Rock Klassiker, de enda kanalerna värda intresset. Och Rock Klassiker får jag inte ens in här, tror jag. Fick in den i Hörby, en gång då jag körde ända dit för att hinna med bussen! Hur som helst.

Om man vill hålla sig uppdaterad inom rockvärlden tycker jag ni ska följa Natta's Blogg, som jag förvånats över hur många datum och händelser hon klämt in. En mycket bra källa, för jag orkar nog inte hålla mig så uppdaterad som henne, trots att hon avslöjat en och annan källa!

Genom hennes blogg fick jag till exempel nys om bandet Down'n'Outz, som är något svåra att få tag i men plattan finns cirkulerande på nätet. Ett jäkligt skönt rockband, som är ett projekt tillhörande Joe Elliott från Def Leppard. Rekomenderas starkt! Plattan heter My Regeneration.


Har förresten beställt en prenumeration på Sweden Rock Magazine igår, så sjukt awesome. Har alltid velat ha det, men dragit mig för det på grund av priserna i affärerna, men har nu beställt ett års prenumeration. Undrar när nästa nummer och fakturan kommer? Men jag har råd, har jobbat och slitit i sommar ju! Jag ska engagera mig mer i musiken jag älskar och vara mig själv, har jag bestämt, så kommer kanske allt annat enklare?

Hoppas bara nästa år blir ett bättre festival-år för min del, med nya människor som är mer taggade att dra till Sweden Rock eller någon annan bra festival. Vi får se vilka band som lokar mest vart och så, men nästa sommar ska jag fan festivala! Fattar inte att jag missade SRF -10's sjuka band, även om Axl var ett rövhål som vanligt och Aerosmith tydligen inte spelade deras kändaste låtar?

Glöm nu inte att checka Rockerbloggen, ha det bra, ta det (lagom) lugnt och såklart:



Ps. Volbeat har ju även släppt nytt nyligen, blev jag nyss påmind om. Plattan Beyond Hell/Above Heaven, släpptes för lite mer än en vecka sen i Europa (10/9). Finns på Spotify! Awesome som fan!! Älskar dem! Måste jag såklart också lyssna på! Ds.

Inga kommentarer: