måndag 20 september 2010

For the life of me I cannot remember, what made us think that we were wise.

Hej på er, tänkte att jag skulle skriva lite igen.

Vet inte vad som hänt, men de senaste inläggen har inte fått en endaste kommentar.. Har jag skrämt iväg er med långa musikinlägg och politik?

Nåja, jag har inte så värst mycket att berätta om mitt liv, så ibland blir det sådana inlägg med. Jag har valt en annan livstil ett tag så jag har inte varit ute på några spännande, alkoholhaltiga äventyr som jag kan berätta om... Jag har varit helt nykter i snart en månad, eller tre helger i rad är det visserligen bara än så länge. Det har inte varit vidare svårt heller, har tappat all lusten att festa eller egentligen att dra ut. Det är så fruktansvärt uttjatat.

Jag har inte skrivit ett ord om min träning i helgen, eftersom jag inte tränat sen i Fredags.. Jag ville träna idag, men har en aning ont i halsen så jag tar det lugnt och kommer nog att träna imorgon. Jag har faktiskt spenderat mycket tid framför teven och sett rekordmycket på SVT och på nyhetssändningar och engagerat mig ganska mycket i hur det gått i valet.

Jag har inte kommit ifrån att prata politik och ta ställning, nåt jag ogärna gör annars eftersom jag tycker debatter är jobbiga. Däremot har jag gjort det på hemmaplan, i skriftlig form. Muntligt är jag värdelös och kan tyckas verka helt vilsen och okunnig, eftersom jag besitter den retoriska skickligheten av en femåring i tal. Det har varit intressant att diskutera men...

Jag är våg, och oavsett om jag tycker jag tycker att astrologi är mest nonsens, så stämmer egenskaperna helt och hållet, som beskriver vågen.

"[...] men att snabbt ta ställning är inte vågens starka sida, då han tenderar att noggrant väga både för och emot. Det viktiga för vågen är att ställningstagandet blir rätt."

Jag vill ta god tid på mig att väga positivt och negativt och kanske helst inte ta ställning, utan stå lite i mitten och medla lite. Eller bara vara tyst och ta in olika åsikter. Helst inte säga nånting alls. Men nu har jag röstat, tagit ställning och fått stå för det. Huvudsaken är att många verkar tycka det är rent av förjävligt att SD kommit in i riksdagen.

Jippie, nu har jag skrämt bort alla chanser av en stackars kommentar ikväll heller då. Nåja, jag avslutar inlägget med denna låten, en väldigt mysig och bra låt, The Verve Pipe's The Freshman.


2 kommentarer:

ärika sa...

Jag läser! Men dels så har vi inte samma musiksmak och dels så är politik uttjatat nu (a)

men träning...där har vi nog nåt ;)

Natta sa...

Du kan vara lugn, jag har bara haft en datorfri period lite sådär ;)