torsdag 23 september 2010

I wanna be somebody.

Nämligen mig själv! Det satsar jag på nu! Mig själv, mitt eget välmående. Jag har slutat att snåla och unnar mig allt mer. Det känns bra. Jag blir egoistisk och bryr mig lite mer om mig själv. Mina intressen, mina drömmar. Ett steg mot en mer harmonisk vardag, så länge jag har mitt musikintresse. Det ska jag stimulera. Ett steg mot drömjobbet som musikjournalist är kvar att ta, men så småningom så...

Nåja. Idag har varit en helt okej dag, en vanlig dag, utan allt för mycket att rapportera.

Jag sov bort halva dagen, åt lite lunch till frukost (brunch?) bestående av mikrovågs-uppvärmd varmkorv - utan bröd - och en kopp kaffe. Sen en kopp till. Samt ytterligare en.

Sen skyndade jag min in till stan, fick skjuts av farsan, sen var jag på trumlektion och kämpade med kompet till Coldplay's Clocks - fortfarande med sömnloppor i ögonen, i princip. Inte bokstavligen, jag hann tvätta mig lite snabbt, men ingen dusch precis.

Därefter gick jag på stan, drack Monster och köpte ett par brallor och en tröja på H&M. Modell Slim Fit (som är otroligt roligt namn att säga, haha!), samt en v-ringad tröja med Sex Pistols (God Save The Queen!)-motiv. Snygg och rockig, I like som fan!

Köpte även en massa musik. Jag ska köpa mer och mer skivor tänkte jag, några i taget. Idag blev summan femhundra kronor, men det var jävligt värt för det var nedsatta priser på 59 -89 spänn á skiva, så jag fick sex plattor för priset för kanske två tre stycken, beroende på hur nya och sånt. Men ni fattar?

Jag köpte:

Kiss- Ikon
Judas Priest- Brittish Steel
Iron Maiden- Number of the Beast
Guns'n'Roses - Apitite For Destruction
Johnny Cash - The Man In Black
Lars Winnerbäck - Med Solen I Ögonen


Köpte även denna månads Sweden Rock Magazine, mitt första nummer kommer först i Oktober! Med den fick jag även singeln Revolution, Baby, av Sonic Syndicate!! Awesome.


Ni ser mönstret va? Många hårdrocksklassiker, som man måste äga, som rockfantast. Fler ämnar jag att köpa, min musiksamling ska mångdubblas. Min digitala samling tillfredsställer mig inte, nu ska det köpas! Böcker och skivor, och kanske till och med LP-skivor en dag. Mest för att ha dem, jag kommer inte att lyssna på dem så ofta, för att behålla dess skick. Mest för att uppleva det där många gamla rockers beskriver, bland annat rockstjärnorna själva i sina biografier - den knastrande levande LP:n. Jag går bakåt, från digitalt och otillfredsställande till CD-skivor till LP:s. Min samling ska bli vacker, med massvis med planscher, böcker och skivor. Jag vill ha ett utrymme för det, där jag kan vara mig själv, dit jag kan gå och andas.

Men det är långt dit också. Jag tänker mig en källare, med en liten bar, ett rum att lyssna på musik och utrymme att repa. Men det är långt dit och jag har mycket att uppnå och uppleva. Ändå längtar jag dit, på nåt sätt. Samtidigt som jag aldrig vill dit, jag vill inte bli fången i mitt eget liv, med arbete och familj och småprat med grannen. Men jag ska inte bli vilken tråkig Svensson som helst!

Min väg börjar här, nu. Imorgon fyller jag tjugo, blandade känslor. Jag vill stanna tiden lite grann, inte bli äldre, det är läskigt att bli äldre. "Fylla systemet", sen dröja kvar tills jag är redo att hoppa fram i tiden och ha allt det där? Om ändå det vore så lätt. Nåja, det är bäst att de laddar upp lagret på Systembolaget, för imorgon ska jag debutera min lagliga sprithandel därifrån!

Det var allt för idag, det blev långt nog. Ha det bäst och:

5 kommentarer:

Natta sa...

Haha, det där lilla källarrummet med bar, nice musik och hela grejen känner jag igen, det är nog en ofta förekommande dröm hos oss rockfantaster ;)
Och LP borde du definitivt satsa på, något jag tänkte göra själv så fort körkort och hela grejen är fixad så att man faktiskt vet att man har pengar över. Dessutom vet jag precis vad som kommer att göra min samling komplett, nämligen Guns n Roses - Appetite For Destruction med ORIGINAL omslaget! ;D

Unknown sa...

Haha, det är det nog! Ja, men det kommer nog senare, satsar först på fet samling CD-skivor. Låter awesome!

Wow, originalomslaget är verkligen en bit konst ju! Varför har jag aldrig sett det förr? Och hur svårt lär det inte va att få tag i en sådan LP? Kommer kosta dig ;)

Annica sa...

Om du väl sedan börjar eller skapar en ny rocktidning så lovar jag om du anställer mig att jag ska skriva fantastiska inslag!!!

ROCK ON.

Unknown sa...

Haha, lätt att jag anställer er båda isf,hade blivit awesome tidning asså! ;D

Rock oon!!

Natta sa...

Haha, först och främst ska man ju hitta någon som är villig att sälja sitt, och nog kommer det kosta alltid men jag bara MÅSTE ha det. Det är verkligen ett mästerverk, finns bara i begränsad upplaga med eftersom det blev censurerat :c