lördag 4 september 2010

Bakis utan att ha druckit igen och andra tankar.

Hej på er. Jag har inte uppdaterat på ett par dagar nu, vilket är lite dumt. Fast det har många av er inte heller gjort, idag har jag haft några inlägg att läsa, vilket är trevligt!

Idag känner jag mig bakfull. Utan att ha druckit en droppe alkohol. Igen. Detta på grund av att jag sovit för länge, vilket kan resultera i och har resulterat i huvudvärk. Usch. Funderar på att ta en tablett, för jag tänkte ändå inte dricka ikväll heller.Jag ämnar faktiskt att ta min första vita helg på... Ja, jag vet faktiskt inte hur länge.

Jag har ingen aning om vad som händer idag heller, igår satt jag vid min dator och krängde chips, chattade och såg på film. Lite loser-varning, men jag behöver en lugn helg. Vi får se vad som sker ikväll dock.

Skrivandet har gått lite sisådär, inspirationen kommer när den vill, likt mig och kreativitet kan inte tvingas fram. Men jag delar med mig av en kortare dikt, som handlar om informationssamhället vi lever i idag.

Jag sträcker ut min arm
på nattduksbordet har jag
hela världen
Jag drar tillbaka armen
sluter ögonen och undrar
hur jag då ska kunna fly
fly undan världen?


Jag är inget vidare på låttexter, men jag har skrivit några när jag var liten. Av enklare sort, som rimmade "right" med "night" och handlade nog om att festa, även om jag aldrig ens varit på en riktig fest. Ganska dåliga sådana som var menade mer åt popmusik, eftersom jag tyvärr lyssnade på sliskig pop när jag var liten, men meddelandet känns mer som rock'n'roll. Har även, för cirka ett år sen, skrivit en text om hämnd, som jag dedikerat dem som mobbat mig under fyra år och alla som behandlat mig som skit. Ganska mörk text, som var ämnat åt vårt fortfarande imaginära metal-band, som vi aldrig fick tummen loss och startade på riktigt.

Texten gick tyvärr förlorad när datorn crashade, så det är tur att jag numera bara skriver på papper. Men kanske har Marcus den, då vi utbytte texter och pratade om låtar? Nåja.

Kanske uppdaterar jag er igen, beroende på hur mycket som händer i helgen, annars får ni hålla er ett par dagar!

2 kommentarer:

eeeeriiikaaa sa...

Jag ska uppdatera idag...om jag orkar (a) Hehe.

Bakfull utan alkohol, det var bra gjort!

Natta sa...

så det är loservarning på att underhålla mig en kväll nu också minsann? ;<
och tror säkert inte dina sliskiga poplåtar är värre än emotexterna jag har liggandes här någonstans ändå så, där snackar vi avsky mot världen ;c