tisdag 14 september 2010

Hey, I-I'm still alive!




Brukar inte börja ett inlägg med en låt, men det kändes passande, faktiskt. Jag har ingen uttalad formalia så jag gör precis hur fan jag vill! Muhaha!

Ja, som titeln lyder så lever jag ännu. Faktum är att när jag vilat och duschat och vilat (ingen felskrivning, utan det var ordningen) samt ätit, så mådde jag väldigt bra. Hjärtat som fått någon form av ryck och klappade för bara livet hade återgått i vilopuls, illamåendet släppte snabbt efter att jag slutat träna och den irriterade känslan i halsen släppte sakta men säkert. Det var som om jag hade renat min kropp, genom svett och andnöd och jag mådde faktiskt bättre än på länge. Jag var trött, men nöjd. Sen blev jag sådär övertrött och hyper, ni vet kanske hur jobbig jag blir då... Så jag hade ändå problem att sova, men somnade trots allt vid midnatt, vilket är en förbättring från att somna vid tre.

Idag gick det dessutom lättare, jag drabbades inte av andnöd. Det var precis som om jag hade något skit i halsen som stoppade upp, på grund av mina onyttiga företeelser, som släppte. Det var såklart jobbigt, men inte alls på samma nivå! Så jag bestämde mig för att dubbla uppvärmningen till tio minuter totalt. Detta är ingeting alls, egentligen,men ett stort steg i rätt riktning att jag kan springa utan att halvt avlida.

Däremot så upptäckte jag att jag hade träningsvärk i magen från gårdagen, vilket är knäppt eftersom jag inte tränade magen igår. Men man använder magmusklerna när man springer och gör chins (armhävningar, som det faktiskt heter. Inte att förväxla med armböj, som man gör på marken. Armhävning är faktiskt när man häver sig upp med hakan i höjd med stången). Detta gjorde allt så mycket jobbigare, eftersom jag tränade muskelgrupperna triceps och mage idag. Men det känns skönt. Jag är igång. Jag ska inte festa i helgen heller, och jag ska träna minst en gång..Nej, fan i mig, två gånger till, denna veckan. En rejäl rivstart för att komma igång behöver jag!

Oroa er inte, jag kommer inte uppdatera såhär om min träning framöver, det är bara precis i denna fasen då jag kommer igång, sen kanske jag nämner mer i förbifarten att jag varit på gymmet. Bara för att.. Nej, sån är inte jag. Jag tränar för mig själv och enbart för mig själv, jag skiter i fåniga jämförelser och macho-strunt, egentligen. Så därför är det skönt att träna själv, på mina villkor. Mina tider. Min träning.

Nu ska jag nog äta som en häst.... Hest! Ihiihii, gneeg!

Ursäkta. Jag tror att jag är lite övertrött igen! Brukar inte hålla på med sånt i min blogg! Från jättedjupa inlägg med inslag av poesi till sånt här flum. Skärpning!

1 kommentar:

Eriiiiika sa...

Sa ju att du skulle sova bra :D Och ja, hence som är hyper är...jobbigt eller kul? ;)

Gud vad duktig du är, jag är stolt över dig. Läser gärna om din träning, peppar mig med!