söndag 26 september 2010

Lycklig!!

Jag är så jövla lycklig. Och lite full. Men mest lycklig?Jag kunde knappt logga in på bloggen, men strunt i det. (Ehem. Inte full, nej...)

Min kväll har varit perfekt från början till slut.

Det började med att jag tog mig en jack'n'coke hemma, mest för att jag kunde. Sen en liten skvätt Jim Beamm, kanske två centiliter - för jag tycker faktiskt Jim är godare än Jack rent. Men hur som helst. Sen fick jag skjuts av syrran till stan, för hon skulle ändå in till stan och gå på bio, och hon har ju körkort numera.

Jag klev in på O'learys vid lite över åtta och hör Nicke Borg (från Backyard Babies) sjunga Saved By The Bell. Spelningen skulle inte börja på många timmar, men antar att det var nån sorts sound-check eller nåt. Jag står och fotograferar lite, sjunger med för mig själv - men väldigt tyst i fortfarande ganska nyktert tillstånd. Sen samlar jag mod och går till bardisken, tar en servett och frågar efter en penna.

Därefter går jag från baren, med skakande ben upp på scenen, där Nicke Borg står och hör mig själv säga, ganska osäkert: "Eh, ursäkta. Tja. Skulle jag kunna få en autograf? Skulle vara så jävla coolt!"

Så jag fick en autograf av Nicke. HUR COOLT ÄR INTE DET? På en O'leary's-servett, det adderar lite coolhet eftersom det var så spontant. Men mest för att det är Nicke Borg. Det kunde vara vem som helsts autograf, den var inte vidare tydlig, lite kladdig och så. Men det var Nicke fucking Borg!!

Sen gick jag ut och ringde Jenny, som blev lite avis, misstänker jag, och träffade en kostymklädd muffe. Vi gick in igen och jag köpte min första Jack'n'coke (exkluderat den jag drack hemma) och vi chillade lite, jag hälsade på Robin och träffade Bea och hennes bror Johannes. Vi satt länge och snackade och jag drack min andra och tredje Jack'n'coke och Bea tvingades att rabbla de rockband hon faktiskt gillade. Det spelades även Guitar Hero på storbilds teve, nån sorts turnament,om jag förstod det rätt, men det verkade trots allt inte så seriöst. Vi satt där och väntade och pratade och jag blev otålig.

Klockan blev tio. Klockan blev tio över. Klockan blev halv. Jag vet faktiskt inte när Nicke gick på riktigt, jag tappade tidsgreppet, men vi gick på toa, sen hörde vi jubel och skyndade oss ut och jag sjöng med i en aukustisk version av Nomadic och Saved By The Bell, shottade jägermeister och lyssnade på en cover av Social Distortions Bad Luck. Det var så jävla bra! Jag var helt frälst!

Sen satte jag mig och prata lite med Robin och vi letade efter Bea men fann Nemme och satte oss där lite. Jag hade fått en gratis öl i baren av någon random, vilket jag tacksamt tog emot. Kanske lite dumt, tänk så vore det roofies (våldtäcksdrog) i den, men å andra sidan, hur paranoid får man vara. Det var bara en schysst kille som gav bort en öl! Så jag hade en öl och min fjärde Jack'n'coke att dricka, muffe hade en öl. Jag hörde att Bullet gick på, så jag drack upp ölen fortare än kvickt - men muffe var seg. Så jag drack minst halva den också. På under minuten.

Sen gick vi ner och in i vimlet och jag gav 110 % på Bullet. Jag headbangade, sjöng med så mycket jag kunde och skrek resten, en eller två armar i luften med klassiska rock-tecknet uppe under hela spelningen och uppmanade Johannes och Robin att göra detsamma. Robin satt ner under halva spelningen men kom sen, och jag höll koll på dem, genom att dra upp deras armar i luften och se till att de gjorde som man sig bör på en rock-konsert. Själv hoppade jag, stampade, skrek/sjöng och blev helt jävla tagen. Jag svettades litervis och fick hår i ansiktet, men tyckte bara det var gött att ha hår äntligen som man kunde headbanga lite med, faktiskt!

Jag ansågs säkert som en galen och full rockfantast, men brydde mig inte. Det är den underbaraste känslan, att slukas av musiken och bli helt galen, driven av lite rock'n'roll-bensin (Jack Daniels, vill säga). Jag nudde även samtliga medlemmar av Bullet, samt fångade den ena giratarristen, jag vet inte vilket av dem, för det hände så snabbt. Jag bara såg en flygande handduk, som landade på golvet och ingen verkade bry sig, så jag dök ner och tog den!

Jag hade alltså rört vid och fått autograf av Nicke, rört vid alla medlemmar av och fått tag en handduk tillhörande gitarristen i Bullet. Det kan tyckas fånigt, men för mig var det himmelriket. Jag var i extas. Jag gick ut för lite luft - och jag ska inte ljuga,för att tigga en cigarett. Det var lite dumt, men den skönaste känslan i världen. Jag ska inte börja, det är en äcklig jävla vana. Men vid sådana tillfällen så är det... Acceptabelt.

Jag gick med ett fånigt leende på läpparna och handduken runt halsen mot resecentrum och tog mig hem och vinglade längs gatan hem. Det måste varit en syn. Jag gick likt Charlie Chaplin, med en fot åt vardera håll, stapplandes. Lite väl mycket dryck, kanske, men å andra sidan har jag inte druckit på en månad, så strunt samma. Jag förtjänade detta och det var den bästa kvällen i mitt liv. Nåja, den kan väl ligga etta med Sweden Rock 2009, men där var jag tvungen att vara nykter för att jag jobbade. Men jag såg på SRF -09 ZZ-Top, Europe, Twisted Sister och hörde Motörhead (jobbade just då, vilket gjorde att jag ville dö), vilket är svårt att toppa. Men koncentrerat på EN kväll, var detta nog den bästa kvällen i mitt liv.

Varför jag missade Sweden Rock i år kan man fråga sig, men tydligen var Axl ett rövhål som vanligt och Aerosmith körde inte ens sina kändaste låtar, så kanske kunde det kvitta. Men bandlistan var fenomenal och jag hata mig själv för att jag bara jobbade hela sommaren.

Nåja, nu ska jag försöka sova, men mina öron tjuter så galet mycket.. Kommer nog sova gott trots allt, på grund av utmattning och alkohol. Undrar hur jag mår när jag vaknar, har trots allt druckit öl ikväll, vilket jag inte tål egentligen. Dumt gjort, men värt!

Ha det bäst ni får en nyktrare uppdatering näsa gång och:

4 kommentarer:

Eriiiiiiika sa...

Låter som en förjävla bra kväll!!!

Unknown sa...

Det var det verkligen!!<3

Natta sa...

Som hon sa, kan inte låta bli att bli lite avundsjuk och längta tills den segande artonårsdagen kommer faktiskt. Folk säger att det är så jäkla överskattat att fylla arton men asså jag kommer nog aldrig att tycka att det är överskattat att kunna gå in på O'Learys och ta en öl, puben är annat än hemma.

(Och srf ska du inte missa för allt i världen!)

Annica sa...

Roligt att du sett Nicke Borgs nya projekt, det var alltså bra som jag förstod det :)