fredag 10 september 2010

Det är dags för fredagsmys..

Ja, nu är det Fredag igen. Sjukt vad tiden går, men det är väl ganska okej, antar jag. Önskar bara jag hade mer tid att läsa min helvetiska litteratur, som vi har minst 100 sidor (Obs, ingen överdrift!) att läsa av till varje föreläsningstillfälle, samt en seminarieuppgift till på Torsdag... Tror jag. Det ingår hur som helst att vi ska läsa en gammal statlig utredning om internet och dess fördelar, och analysera lite om det. BLÄ.

Jag orkar seriöst inte. Jag är så jävla glad att det är helg! Nu kan jag spela Call Of Duty utan dåligt samvete? Åh nej, inte det heller, för jag kommer i mitt bakhuvud ha kvar allt det där jag måste göra, som jag ständigt skjuter undan. Snart kommer min födelsedag också, och jag har en hel del planeringsaspekter kvar som jag inte orkat fixa heller. Såsom lokal. Kanske borde jag ringa om den nu..? ("Vill inte, vill inte, vill inte...", som vanligt, när nåt måste bli gjort.)

Jag måste försöka läsa lite i helgen med, hemskt nog. Jag ligger efter i kurslitteraturen, och jag hade tänkt göra bättre för mig på denna kursen är tidigare, då jag fick ett VG sen klarade nätt och jämt godkänt. Men varför i helvete ska alla överbelästa proffesorer göra allt så mycket mer komplicerat än det behöver vara, genom sitt akademiska svammel? Jag orkar verkligen inte plöja igenom allt. Men jag måste försöka, åtminstone.

Men nog om sånt skit, det är fredag! ...Dock har jag inga planer denna fredagskväll och känner mig lite bunden, eftersom jag ska köra morsan i natt, då hon faktiskt ska på party. Kul, att hon med kommer ut, det borde fler äldre göra. Så de inte blir sådär hemskt tråkiga, som vuxna människan tenderar att bli. Notera att jag fortfarande inte anser mig vuxen, trots att jag varit myndig i nästan två år och snart får ta på mig det oerhörda ansvaret att bära hem inhandlad sprit från systemet... Fan, nu känner man sig gammal med. Tur att det inte märks att jag ska fylla tjugo

Så kvällen kommer antagligen att spenderas här vid min dator och framför teven. Jag riskerar ju att vara nykter för andra helgen i rad, herre jävlar! Vad har hänt?

3 kommentarer:

Natta sa...

njut av det, snart sitter du där och klagar över baksmällan igen ;)

Unknown sa...

Brukar bli så, ja, haha! Men hey, du får mig att låta som nån alkoholist eller något. Jag är bara... festglad? (A)

Natta sa...

haha, så kan det ju också låta ;)