lördag 27 februari 2010

uuuh.

Hej bloggen och alla som kan tänkas läsa.

Klockan är tio i fem, och jag kom nästan nyss hem, för tio till tjugo minuter sen. Vilken kväll det varit.

Kvällen började lugnt, kom till Jenny en halvtimme efter att festen borde börjat, men det visar sig att ingen hade dykt upp (förrän runt åtta, en timme efter att festen borde börjat).

Därefter följde obligatoriska förfest-moment som högljutt prat om absolut ingeting, skrikande, dunkande musik och fyllelekar (mer specifikt leken vi kallar för pyramiden, även kallad busschaffören tydligen?).

Förfesten är alltid den härligaste delen av kvällen, det vidhåller jag, man snackar, skrattar, dricker, kör fyllelekar, ja det är allmänt kul. Men idag hade jag kul även ute, trots att jag inte gillar nattklubbar.

Efter en högljudd förfest med mycket skrikande och ett utspillt glas rödvin över bellas ben, fylla och cigg, tog jag och några andra oss in till stan med bussen, tog ett par shottar på hessle, varpå vi drog vidare till class. Där väntade vi in resten av folket, sen dansade vi (läs: hoppade), rökte och dansade (åter igen, eftersom jag inte kan dansa blev det mycket hoppande).

Det var ovanligt roligt, även om jag inte är så mycket för nattklubbar (mer för barer,främst sport/rock barer).

Därefter stack vi till resecentrum och handlade käk, men jag tappade min hamburgare efter tre tuggor, vilket var lite synd - men det var bara en 10-kronors burgare, och sen upptäckte jag att jag bara hade 6 kronor i plånboken, när bussen kostar nio.

Vilket leder mig till det jag egentligen täntke blogga om. Visst var kvällen sjukt rolig, men detta gjorde det till en exeptionell kväll, som jag sent kommer att glömma.

Efter denna roliga utekväll, blev jag nämligen tvungen att gå nästan en mil hem från stan, eftersom jag inte hade busspengar. Detta är nåt jag alltid velat göra, men idag var jag trött och omotiverad, och ville bara åka hem.

Jag och muffe planerade att gå hem förra helgen, men vi fick skjuts istället, av Simones pappa, vilket var schysst, men hade föredragit att göra det då, med någons sällskap och mycket engergi.

Någon gång missade jag bussen, och gick halvvägs hem, men jag har aldrig gått hela vägen hem. Vilket jag nu är glad att jag sluppit fram tills nu. Sen klockan tio idag har jag känt mig uppsvullen (jäkla cider jag fick av Kawai, man blir helt svullen av sånt, haha) och trött, men det är ingeting mot vad jag är nu.

Hur som helst vandrade jag knappa milen (9 kilometer?) hem inatt, jag var trött redan vid charlottensborg, för er som känner till Kristianstad, och i Öllsjö (grannbyn) råkade jag ta en felsväng så där gick jag nog en kilometer extra. Det var mörkt och kallt och dimmigt och hade jag inte haft min varma goda jacka hade jag frusit halvt ihjäl - men min jacka är varm och god och jag drog upp huvan och gjorde liksom en igloo och lyssnade på regndropparna mot jackan.

Det var lite mysigt, att gå hem, det är alltid skönt att gå, att klara upp hjärnan och nyktra till, men sista biten trodde jag inte att jag skulle orka gå mer, jag var så otroligt trött i benen att jag stapplade fram, jag måste sett ut som om jag var jättefull (vilket jag inte var, faktiskt).

Så helt plötsligt i dimman, i "skogen" på vägen hem dyker det upp en stor svart hund, jag bara stannade tvärt. Det var lite läskigt,. Men sen kom ägaren, och kopplade sin hund. Undrar bara vad han gjorde ute klockan fyra på morgonen? Men han undrade väl detsamma om mig.

Usch vad glad jag är att jag är hemma i min varma goda säng, har sjukt ont i benen på grund av att jag är onyttigt otränad, och sjukt ont i min infekterade tå (jäkla nageltrång), och vill bara sova. Mina ben värker, och jag är sjukt trött.

Tur att jag inte somnade, jag satte mig nämligen på en mur, längs en tomt och vilade mig, stängde ögonen och tänkte att "här hade jag kunnat somna, lätt!". Men jag kom hem!

Om detta inlägget är svamligt och osammanhängande skyller jag på alkoholen. Jag hade massvis med tankar jag ville förmedla, när jag gick och tänkte på vägen hem, en bråkdel kom med, och säkert lite svamligt och osammanhängade, men ja. Nu ska jag sova ett par timmar, sen får jag ta två alvedon och försöka producera en tentamen - Jippiiee!

1 kommentar:

Jenny sa...

Haha, fattar fan inte hur du pallade! :O Jag hade dött. Det var ju lätt Sirius Black du såg där i skogen tror jag. ;) Du kunde bett han om en Nimbus 2000 att flyga hem på. Btw, kul att du hade trevligt på Class med, och tack för en trevlig förfest! :)