tisdag 23 februari 2010

Here I go again.

I'm just another heart in need of rescue,
waiting on loves sweet charity.

And here I go again..


Nattens låt, får även bli dagens låt, tycker jag. Låg uppe i natt och kunde inte sova. Varför kan jag aldrig sova? Min dygnsrytm är fel, mitt huvud fylls av tusen tankar och det är rätt mysigt att ligga uppe till tre och lyssna på musik, se på medan himlen ljusnar utanför rullgardinen, till en orange färg.

Spelade den om och om igen, så sjukt bra. Den och Don't Stop Believing, och lite Cheap Trick, klyschig mjukrock, men det passade mitt humör.

Jag vet inte vad jag tänkte på, lite allt möjligt, orkade bara inte sova.

Idag väcktes jag av morsan runt nio, hon pratade en massa. Min respons var "Mmm. Jaha.", sen vände jag mig om och drog täcket över huvudet. Sedan sov jag tills tolv.

Sen dess har jag spelat lite trummor, kokat kaffe, skottat snö, surfat och bloggat lite - allt för att slippa göra min analysuppgift. Jag behöver skriva minst en sida till (en till en och en halv sida), men jag är på mitt slappehumör - då får jag ingeting gjort. (Jag ska göra det, jag lovar!)

Jag vet vad ni tänker- är jag inte alltid det? För det kan tyckas att jag är slö och oengagerad, men jag väljer att som att jag njuter av livets goda, sover länge, äter gott är uppe hela nätterna, festar om helgerna. Knappast så problemfritt som det verkar, ansvar knackar ständigt på dörren, jag drabbas av tristess och mindre deppanfall - men i stort är mitt liv bekvämt bakåtlutat. Jag vill ta dagarna som de kommer, så länge jag fortfarande kan.

Som Lars Winnerbäck skriver i en av sina texter (otroligt klok man och poet!):

Ont om rutiner, gott om dåliga vanor, gott om kitchiga planer
Jag lever för kicken, precis som du
Jag blir oinspirerad och ledsen av kraven och stressen
Jag har frihet i blicken, precis som du

Virrig som jag är höll jag på att glömma att posta dagens (och nattens) låt:



Ska försöka bli bättre på att uppdatera, dagligen, så att det blir lönt med en dagens låt. Har inte uppdaterat sen helgen. Bättring måste ske!

Inga kommentarer: