torsdag 11 februari 2010

Snacka massa skit jag har inte alls panik!

Idag är jag glad och omotiverat peppad. Kan bero på att allt gått bra, jag känner mig frisk - ni vet den här spralliga känslan när man håller på att tillfriskna? - eller partymusiken som dunkat i mina öron på bussen på vägen hem.

Ibland kan till och med jag ha bra morgnar. Det är mycket sällan, men det händer! Idag var en sådan. Jag hann sova ut till halv tolv, eftersom jag inte började förrän klockan tre idag - sen drog jag mig till tio i tolv!

När jag vaknar upptäcker jag att jag inte vaknar med halsont utan känner mig relativt frisk, vilket också bidrar till en lyckad morgon. Jag ska ha seminarium klockan tre, men känner ingen panik för att jag har förberett mig och känner att det jag har är ganska vettigt.

Jag hinner duscha, lyssna på musik och äta brunch (inte frukost, men första målet på dagen - men ändå lunch.), stuvade grönsaker från gårdagen med lite rostbiff, förvånandsvärd god kombination! Sen tog jag bilen upp till rondellen (struntade medvetet i bussen tio i) runt ett, och var på plats i god tid innan bussen kom runt tio över ett!

Ingen panik, ingen stående frukost, eller frukost i flytande form, dvs bara kaffe. Seminariumet kändes bra och för en gångs skull givande och på bussen hem peppade jag som sagt bra musik, som till Maskinen, Slagsmålsklubben och Far och Son, som dunkade i mina lurar - och fick mig på partyhumör.

Det blir tyvärr inget party för min del i helgen, inte ens lite, inte ens lugn utgång, åtminstonde inte som det ser ut nu. Eventuellt filmkväll eller nåt liknande imorgon istället, men sånt är ju också skoj! Jag går ju trots allt på pencellin - så jag borde inte dricka! Men det känns som det var länge sen jag festade loss nu! Jag menar riktigt röj! Det är trots allt bara två veckor sen jag drack.

Nu har jag inget mer att tillägga här, borde gå ner och äta något så att mitt blodsocker (och därmed min peppnivå) inte sjuker ner till noll och förstör min dag.

Och just det, tänkte lägga in låten Panik, med Far och Son också, som är riktigt överpepp:



Dunkas på hög volym!

Inga kommentarer: