lördag 27 februari 2010

I may not ever drink again, At least not til next weekend

Hej gott folk - och äckligt folk? Nej, skojar bara, ni är inte äckliga, ni är nästan lika bäst som mig. Bara nästan dock. Tänkte uppdatera igen, bara ett par timmar efter senaste inlägg (imorse), i brist på annat att göra.

Gårdagen var kul, har ni läst mitt fylleinlägg från klockan fem inatt? Galet!

Idag borde jag må som jag förtjänar, men jag är ovanligt pigg och kände mig nästan lite partysugen igen innan idag. Men det känns att man varit ute, min mage gör ont och känns svullen, mina ben är trötta, jag är slö och omotiverad (mer än vanligt, vill säga), och det saknas 250 kronor på kontot.

Men det är ingen större summa, så det är ingen fara. Att dra till med klassikern "jag ska aldrig mer dricka" är inte lönt, och jag känner inte att bakfyllan är så pass illa. jag mår ganska bra, och har kommit fram till att mitt liv för det mesta är otrolig soft. Skönt att man kan slippa ångesten och vara nöjd med sitt liv ett tag! Det är inte ofta alkohol löser något, men gårdagen var behövlig - jag hade roligt, och känner mig nöjd med allt. Trött men nöjd.

Idag har jag sovit till ett, gått upp, läst lite kurslitteratur, men inte skrivit ett ord, jag har mycket kvar men jag har även mycket tid känns det som. Paniken är borta och har ersatts av en Timbuktu-mentalitet: "De' löööser sajj, de' göur de alltiid"

På måndag har jag tre dagar på mig att skriva sex sidor, det vill säga två sidor om dagen (med 1.5 punkters radavstånd), det hinner man lätt på en dag, om man verkligen gör det man ska och inte gör som jag gör nu, på grund av bristen av tidsbrist (haha): läser lite halvhjärtat och får inget gjort. Sen de två extra sidorna, för att kompensera för det missade seminariet, kan jag göra när jag skrivit tentan - jag får inget betyg för denna delkursen förrän den är inne, men jag kanske börjar med den på torsdag nästa vecka (efter att tentan ska vara inlämnad), eller någonting sånt, och lämnar in den vid nån av de första föreläsningarna på nästa delkurs.

Sen har jag inte gjort mycket mer, jag har gått en promenad, slängt återvinningen och gått upp till kioskenn och köpt powerking och chips (chips är obligatorisk för en dagen-efter-chillkväll!). Nu ska jag kanske se på tv, sänka en powerking till (för jag kan inte dricka kaffe, min mage får dampet dagen efter). Ska bara ta det lugnt, städa rummet (Usch. Men det måste göras). Kvällen kommer att spenderas framför teven med en påse chips. Mitt liv är soft. Härligt.


Dagens låt: Good Charlotte- Waldorf Worldwide





Everything's gonna be alright now
Everything's gonna be alright
Get down stay up all night now
Let's do this one more time,
Everything'll be alright
Everything will be alright, alright

Inga kommentarer: