måndag 15 februari 2010

I never work on mondays ...

I never work on Mondays, I never work on Tuesdays, I never work on Wednesdays, or Thursdays or Fridays...!

Faktum är att jag inte jobbar alls, haha! Låten är Itchy Daze - I Never Work On Mondays! Deras debutplatta (som kom ut i Januari i år) är riktigt skön, kolla in den om ni inte hört den!

På tal om arbete så borde jag söka helgjobb/sommarjobb. Även om jag är ledig mycket känns det inte som jag hunnit. Konstigt, men så är det faktiskt. Jag fyller min vardag men andra, mindre betydelsefulla ting, av ren slentrian - ett bekvämt rutinmässigt liv.

Det kan vara riktigt skönt, att bara ta det lugnt, "chilla omkring", gå på två, tre föreläsningar i veckan och plugga lite grann. Det bygger också upp en hopplös tristess ibland. Vissa dagar vill jag bara bort. Kanske är det bäst att offra lite fritid och sysselsätta sig med något?! Tror det kan vara bra, med ett helgjobb, och så får man lite extra pengar,vilket aldrig är fel!


På tal om nysläpp, så har ju Johnossi nyligen släppt en ny singel också, (dagens inlägg blir väldigt musikinriktat känner jag):

Johnossi- Whats the point



Massa bra!

Dagen har börjat ganska bra, även om jag fortsatt min dåliga ovana att stänga av alarmet om mornarna, och somna om. Det är skönt att sova, och jag har så hemskt sova om nätterna, min dygnsrytm blir helt fel. Men det gjorde inget, kunde sova i trekvart till för jag satte alarmet lite för tidigt, vilket var skönt! Jag fick låna bilen, vilket jag hade räknat med, så jag sov lite extra, och körde upp till rondellen istället för att ta bussen till bussen, haha!

Seminariet var intressant idag, jag fick klarhet i vad jag läste igår i avhandligen som verkligen inte fastnade alls - läste ungefär hälften (50-60 sidor) av det jag skulle läsa, sen kollade jag på How I Met Your Mother och gick och lade mig. Så nu är jag ännu lite klokare? Man kan ju alltid hoppas!

Jag tänkte ta bussen hem, men det hann jag inte, för jag hade trumlektion klockan två och jag hade omöjligt hunnit hemom, eller kanske innanför dörren - sen iväg igen. Så jag satte mig på Burger King i Lund och käkade. Killarna som jobba där, speciellt den ena, var hur chill som helst - trevliga unga killar (i min ålder), som ger mig hamburgaren och leende säger "Peace Out".

Jag tror han var amerikan, för han bröt på amerikanska, lät det som! Det gjorde min dag lite grann, så jäkla soft kille! Sen åt jag å kolla på en häftig video om parkour och snowboarding och annan extrem sport (som verkar sjukt häftigt att kunna, jag vill med!), och åt, tog tåget hem och hade trumlektion och blablabla. Ganska ointressant.

Det var inte rolig på trummorna heller, det börjar bli svårt och jag blir lätt irriterad. Men det är något jag blivit bättre på, jag ger inte upp så lätt! Jag är dessutom väldigt envis! Men innan gav jag upp så fort det inte gick, låste mig och sa helt enkelt "Det går inte. Palla."

Nu har jag inte mycket mer att skriva, nanana fyller mest ut (haha, bara för att!), det är vad som hänt denna relativt ointressanta och händelselösa Måndag.

"Peace out!"

Inga kommentarer: