söndag 14 februari 2010

Alla Hjärtans Dag.

Idag är det alla hjärtans dag. Jag kommer inte spendera mer tid på att kommentera vilken värdelös dag det är, vars syfte förlyttats från att visa uppskattning till att helt enkelt konsumera - att köpa materiella ting för att det förväntas av en, för att det uppenbarligen är det ultimata tecknet på uppskattning, inte så saker i vardagen. En dag i konsumtionssamhällets tecken, snarare än kärlekens.

Hur som helst, så är jag trots allt på bra humör idag - trots att det är Alla Hjärtans Dag och dessutom är söndag. Jag trodde att det skulle vara en ensam, tråkig dag, en påminnelse att jag inte har någon.

Istället har det varit en bra dag, även om jag bara suttit här vid min dator, som förväntat. Istället har jag en nervös klump i magen, men inte den vanliga sorten - den av panikartad ångest, som jag kan få ibland. Nej, detta är en bra klump - en lite nervös klump, men en bra sådan.

Idag har varit en bra dag, även om jag bara suttit och chattat hela dagen, har det varit en förvånandsvärt bra Alla Hjärtans. Jag är glad! Men nu ska jag försöka ta mig samman och plugga, misstänker att jag kommer få koncentrationssvårigheter värre än vanligt. Men jag måste plugga, för nu har jag mycket att stå i! Det kommer nog bli en jobbig vecka, men det gör inget för jag har något att se fram emot!

Det blev ett kort inlägg idag, har inget mer att tillägga, mer än att detta nog kan vara dagens låt (svårt att bestämma mig, har växlat mellan mycket musik idag):

Roky Ericksson - It's a Cold Night For Alligators




Nu har jag spenderat alldeles för mycket tid med att försöka leta efter en låt (och misslyckats, därav den tråkiga titeln) som reflekterar mitt humör, och måste verkligen försöka plugga!!

Inga kommentarer: