fredag 26 februari 2010

Show me love, get buzzed, let's get fucked up.

Hej på er! Idag är det fredag, och med fredagen medföljer en härlig förväntansfull känsla, inte den vanliga ångestklumpen i magen - snarare en förväntansfylld glad sådan.

Man känner det i luften när det är fredag, spänningen i stan, gäng som sitter på McDonalds, pratar i telefon, planerar och diskuterar vart de ska och vad de ska dricka och hur mycket - en härlig förväntansfull atmosfär.

Även om man bara sitter hemma och borde skriva tenta (jag har börjat lite smått, jag tar det lugnt, trycker undan paniken och ersätter den med ett lugn - allt är okej, det är fredag.). Jag får lusten att spela extra hög musik, med mycket bas (mycket Maskinen, Far och Son, tror det kommer smyga sig in en och annan låt av mer kommersiellt slag - sånt som spelas, nej tjatas ut, på radio. Vad som helst med bas! Fast Maskinen till exempel tillhör väl lite den populärkulturella popdiskursen). Några låttips? Spotifylistor?

Jag kan inte börja spela sånt ännu dock, jag blir för pepp. Jag har redan koncentrationssvårigheter, jag längtar till ikväll! Det finns inget bättre än festatmosfären, alla är glada (läs: fulla som as), allt jobbigt bara försvinner - alla känslor, ångest, inte helt, ibland blir de extra jobbiga när man druckit, men för det mesta har allt en tendens att försvinna. Det löser sig, tänker man, och så har man roligt istället.

Vi ska ut till Class, ett sånt ställe jag egentligen inte tycker om, en nattklubb full av fulla ytliga människor, där man förväntas dansa (det är en syn att se, när jag försöker dansa på fyllan, hahah! Blir mest en massa hoppande som ett dampbarn på amfetamin). Men jag är pepp ändå. Allt känns bra, det är fredag!

Nu ska jag fika, sen ska jag fortsätta att halvt arbeta med min tenta (eller inte jobba nåt alls?), sen dra och handla lite (ska ha tacos ikväll! AWESOME!) och vänta ut tiden tills det blir kväll! Och då blir det paaarty!

Inga kommentarer: