onsdag 17 februari 2010

Death Is Just A Heartbeat Away.

God morgon, får jag väl säga! Idag bjuder jag på ett buss-inlägg; klockan är nio och jag sitter på bussen till Lund.

Min morgon har varit hemsk, ännu ett typ-exempel på en dålig morgon (som så gott som alla morgnar är för min del):

Jag försov mig ingen i morse, och när jag väl vaknar vill jag fortfarande inte lämna min varma goda säng. Men jag tvingar mig upp i kylan - för att gå ner och svepa i mig en kopp kaffe (med mycket mjölk för mazimal svepning) och gjorde en macka, som jag ännu inte hunnit äta.

Jag skulle duschat igår kväll, men jag orkade verkligen, var verkligen helt slut när jag kom hem från stan igår, frusen och trött. Mina tår var isbitar! Så istället fick jag skippaa frukosten idag för att (knappt) hinna duscha. Min frukost tar jag senare, typ på rasten eller något. Att äta regelbundet är överskattat, haha!

Inte hann jag med bussen som tänkt heller, eller jo. Men jag tänkte hinna ta bilen (bussen hade jag redan missat när jag vaknade) upp till rondellen, två km hemifrån ungefär. Men jag blev ganska sen, eftersom jag duschade och skulle klä på mig och fixa mig lite snabbt, så jag fick skjuts av morsan till Tollarp (ett par km från vä), i en race mot klockan och med bussen, haha!

Men vi genomsköt den, så jag hann, så nu slipper jag komma för sent åtminstonde. Men usch vad jag avskyr stressiga morgnar. Det vill säga de flesta morgnar. Det vill säga morgnar över huvud taget! Jag vill aldrig kliva upp, vill bara ligga kvar i min säng och dra mig, det är så skönt att sova!

Men i all stress i morse, när jag sprang runt som en galning för att hinna, spelades en låt om och om i hjärnan (eller typ bara en kort del av den, om och om) - som spelades på Bandit någon gång häromdagen. Så bara dök den upp i huvudet imorse, och jag hade ingen aning om vilken det var.

Det var denna (fick jag fram efter en snabb google-sökning):


Kolla in de underbara åttiotals kläderna och frisyrerna, hahaha! Låten är dock jävligt bra, en

redig rock klassiker! Just nu köttar jag Europe, på tal om rock-klassiker. "Rock now, rock the niight" - finns det något underbarare än rock'n'roll? Seven Doors Hotels är med sjukt jävla bra! Sån här musik gör mig så oehört peppad!

Det var allt jag har att tillägga idag, mer att det är Onsdag idag! Som tur är så är lite av nervösiteten och spänningen borta, så jag kanske kan koncentrera mig på dagens seminarium ändå?

1 kommentar:

erikaaaaa sa...

Dina mornar är inget att föredra haha :p
Vet du??? jag drack också kaffe idag!!