fredag 20 augusti 2010

Vart tar tiden vägen, när man sover bort halva dagen?

Hej på er, gott (och äckligt?) folk!

Idag är det Fredag. Det brukar innebära att det händer.. Nånting. Vad vet jag inte ännu. Jag har inte mycket att skriva idag. Känns lite meningslöst. Känner dock för att skriva.

Jag hörde ett rykte om utgång till Biljard ikväll, då får man snart skynda sig att få allt gjort som man ska.. Ska vattna amplarna (lamt, jag vet) och städa och tvätta bilen. Det har inte blivit gjort under de tre timmar man varit uppe. (Klockan är nu 15.35, räkna själva på det). Ingeting har blivit gjort under de timmarna. Mer än att jag lagat pytt i panna och lyssna på Bandit Rock , ätit, glott på teve och sörplat i mig mängder med kaffe!

Så jag måste göra allt sånt tråkigt, samt att jag funderar jag även på att hämta min sprit i Fjälkinge, har en halv baccardi där som saknar mig! Och ta med mig frugan, Jocke, hem och sen drar vi ut! Men nu blev allt plötsligt stressigt, tiden har flugit iväg, jag har sovit länge och inte gjort ett skit och som vanligt hopar sig allting. Nåja. Allt löser sig, eller så struntar jag i nåt. Men jag har lovat hela veckan att städa och tvätta bilen, så det måste hinnas med! Och nu ringde morsan och påminde mig att vattna, för det var akut imorse och jag har fortfarande inte gjort det.. De dör snart, men jag ska rädda dem nu!

Som tur är brukar inte utgång ske förrän tio, tidigast. Ska vi hänga lite före, och eventuellt förfesta (men jag pallar nog inte supa mig full ikväll. Fast hur många gånger har jag inte sagt det?) så blir det vid åtta eller nio, men trots allt så har jag ett par timmar på mig. Så nu måste jag dra. Ha det bra och, såklart:

Inga kommentarer: