söndag 22 augusti 2010

Hur ska jag gå hem, när allt är såhär?

Nej, ikväll ska jag inte gå hem. Jag ska köra hem, annars kommer jag inte hem sen, när jag kommer hem mitt i natte med tåget. Jag ska till Malmö, nämligen, och se bästa Lars Winnerbäck. Galet bra kommer det att vara.

Vet inte hur han bär sig åt, att man kan relatera till varje ord, utan att ens vara i den situationen själv, så vet man hur han känner. Inbillar man sig, för varje låt, varje ord är öppet för egen tolkning och man adapterar texter till sitt eget liv och upplevelser. Lyssnar just nu på, ja ni gissade det, Du Hade Tid och funderar. På hur han kan göra så, att man relaterar till varje ord, även om man inte är i situationen. Det är något magiskt med det. Som bara en riktigt bra artist kan göra.

Nu måste jag dra, blir ett kort inlägg idag, så idag kan ni inte gnälla. Ett snabbt och inte så välskrivet inlägg, jag får skriva mer sen.

Nej, nu ska jag sluta svamla och istället åka in till stan. Sen bär det iväg mot Malmö och Winnerbäck
tillsammans med Jenny.

Vi hörs!
(Är inte på humör för min vanliga avskeds-fras, på nåt vis)

Inga kommentarer: