tisdag 3 augusti 2010

Hannibal Lektor och hans rapportering av semestern.

Hej och allt sånt. Idag känns det inte jättelönt att uppdatera, gör det mest för sakens skull. Uppskattar åtminstonde att Kajsa tyckte att jag skulle uppdatera min blogg, dvs att jag har läsare som vill att jag ska skriva. Vet att ni är fler, en handfull människor mer eller mindre dedikerade läsare. Uppskattar att ni läser, trots att jag inte skriver så mycket intressant! Glöm inte kommentera bara!

Jag måste göra er besvikna med att jag inte vet vad jag ska skriva om... Min semseter kan jag berätta om.

Min semester var ganska händelselös faktiskt. Eller, alltså, missförstå mig inte. Jag badade i Bosarp med Muffe, träffade Muffe rätt mycket faktiskt. Var i parken och chillade med Sigrid, hennes expojkvän (tror jag, det tycks komplicerat, men sist jag kollade. Kanske riskfyllt att skriva ut här, men jaja.), jouni och muffe.. Ja jag har väl gjort en del, ändå känns den ganska händelselös, men skön. Jag köpte en skateboard en dag i stan, då jag hängde med muffe i stan - i brist på något att göra. Så jag har spenderat kvällar, eftermiddagar och även nätter med att försöka lära mig skejta.

En dag trillade jag två gånger. På en dag. SÅ bra är jag på att skejta. Jag kan fortfarande inte ens en jäkla ollie. Det är mycket svårare än det ser ut. Ja, natt-skejtandet var mysig - en natt såg jag på 8 mile för sjuttioelfte gången för den är sjukt bra. Jag kände inte för att sova, så jag gick ut klockan ett på natten och åkte runt på min bräda nån timme, satt i gräset på en kulle, på min bräda och tänkte. Mörka tankar som ibland attackerar en på natten. Speciellt då man känner att man är värdelös på skateboard. Men det var inget allvarligt.

Jag har även varit rätt mycket i Åhus och solat samt även badat. Men det är för kallt för att vara skönt, så mest snabba dopp. Vad har jag mer gjort..?

Måndagskvällen spenderades med Muffe och Elin, ett sexpack öl och en halv flaska jägermeister. Vi ämnade inte att bli speciellt fulla, mest fördriva tiden. Vi satt och pratade vid skolan, gick lite i vä och pimplade.. På 3 öl och lite jägergrogg blir man inte full, men lite munter blev man väl. Elin däremot beslagtog flaskan och drack lite för mycket - även om vi bara hade en halv flaska, utblandad med lite cola, och jag drack så mycket jag kunde. Hon ville seriöst inte släppa flaskan. Men det var inga kolosala mängder.

Vi hade inte så mycket. Men hon är lättpåverkad, hon drack inte så mycket på nyår heller, då hon satte sig på golvet, trillade omkull och vandrade iväg ut i skogen. Haha. Den kvällen gömde hon sig på ett dagis, eller alltså på lekplatsen vid ett dagis, i mörkret, bland träden och buskarna. Det var underhållande.

Kvällen därpå var jag som sagt i parken. Onsdagen var jag nog i Åhus, men gjorde inget speciellt på kvällen. Det var nog kvällen jag såg 8-mile och skejtade mitt i natten. Jag har ingen aning om vad jag gjorde på Torsdagen, badade väl eller något. Minns verkligen inte. Läskigt.

I fredags var jag och spelade äventyrsgolf med familjen, jag förlorade, men det gjorde inget. Det gick riktigt bra de första tre-fyra hålen, sen gick det jättedåligt. Det blev ju svårare och svårare, och jag tappar lätt tålamodet. Men vi spelade för skojs skull och det var väl ganska skoj så..

På kvällen var jag i Helsingborg med Julia och hennes kompis Amanda, men det var ganska händelselöst. Vi var där bara i kanske två timmar. Men det var trevligt trots allt. På tåget tillbaka blev Amanda övertrött och extra flummig, och det satt ett par störda fyllon bredvid oss, som trängdes, slogs (inte på allvar men störande för de knuffades) och kastade öl. Sen gömde sig en på toa då kondiktören kom, den andre hade tydligen biljett men hade lyckats supa bort den. Sen däckade han och det blev lugnt. Det var nog höjdpunkten den kvällen, trots allt, det blev flummigt och stämningen lättade rejält och sen hade vi kul.

I övrigt har det inte hänt mycket, Lördagen spenderades vid teven, liksom Söndagen. Skateboarden har stått lutad mot husfasaden ett par dagar nu. Sedan jag slog halvt ihjäl mig har det inte varit lika roligt, men vågade mig på ett par försök att göra ollies nån gång, var det i helgen? Irrelevant. Hur som helst, försoffad helg.

Igår började jag jobba, och sen satte jag mig vid datorn en stund, sen teven. Jag har börjat titta myckte på teve.. Blir roligare i höst då program sänder nya säsonger, istället för ruttna repriser man redan sett. Chuck, True Blood och How I Met Your Mother måste man följa. Sen hoppas jag på nya avsnitt av Two And A Half Men.. Med flera. Kan hända att jag fastar för Desperate Housewives igen. Usch jag skäms nästan för det, men det är underhållande. Olika kvinnor har fått mig (läs tvingat mig) att se det, bland annat min syster som vägrat att byta kanal varje tisdag, men hon var inte främsta orsaken. Men nog om det, det vill jag inte gå in på, eller ens tänka vidare på. Hur som helst, hur ska man ha tid med studier, när det finns så många serier man vill följa?

Idag har jag med jobbat, inget jättekul att berätta, mer än att jag såg lite ut som hannibal lector i munskydd. Fick även någon konstig (positiv) känsla att stå vid en torvmaskin, vid ett rullande band, med munskydd.. Saknades bara riktiga arbetskläder. Anyway. Fotade det, för jag tänkte lägga upp det. Ändrade mig dock då jag insåg hur risig jag såg ut. Jag ser inte vidare bra ut på jobbet.. Slitna jeans som klippts av till shorts, med hål i och täckta av jord- och andra smutsfläckar, sliten band-tshirt eller linne, håret liggnades som det vill och till och med den hemskt fula klyschan tubstrumpor i sandaler. Förlåt, det är hemskt. Men min tå tillåter fortfarande inte riktigt ordentliga skor och så slipper jag slita på mina redan sletna addidas-dojjor. När man jobbar i ett växthus och ändå ser ut som skit och blir jordig och rälig (eller äcklig, för er som talar rikssvenska), så orkar man till slut inte bry sig alls, utan faller in i nån sorts "skit samma"-mentalitet.

Så där har ni min uppdatering, den får ni nog tyvärr nöja er med, tills vidare. Skriver igen fall det händer något spännande, för jag orkar inte krysta fram inlägg om ingeting. Arbetsdagar är inget att skriva om.. Ni kanske får ett till inlägg till helgen, ifall ni har riktigt tur!

1 kommentar:

eriikkaa sa...

Hehe precis så går det för mig på minigolf...bra i början sen skiter det sig xD

Bra hence!! Dh är för bra för att missas ;)