onsdag 18 augusti 2010

Lill-lördag och barnsligheter på badet.

Hallå på er. Idag är det Onsdag, som även kallas lill-lördag. Knäppt jag visste inte ens att det var Onsdag idag, helt vilse. Så blir det när man är uppe hela nätterna, sover halva dagarna, antar jag. Dagarna flyter ihop och jag har ingen anledning att hålla koll på datum eller tider. Jag har bara njutit av att vara ledig. Visserligen har jag blivit tvungen att skyffla lite grus för att fixa rabatterna här hema, samt köra till tippen i.. Förrgår? Eller något. Men för övrigt.

Idag vaknade jag med tre sms på mobilen, de lyckas aldrig väcka mig. Jag kan sova genom ett tredje världskrig, även om jag har en kanon som avfyras bredvid mig. Kanske inte. Men jag sover sjukt tungt! Det är sjukt skönt att sova. Jag vaknade alltså vid tolv med massa sms väntade på mig. Ett av dem var en inbjudan att hänga med och bada, så jag frågade när och småningom accepterade jag deras invite.

En timme senare, efter en lätt frukost (fil och müsli blir man inte mätt på) och såklart tre koppar kaffe, ett måste för att vakna till, så blev jag hämtad och vi körde mot staden. Det var en fortfarande lite dåsig Hence, samt galna Marcus och Jouni som skrek genom rutan och Jouni körde som en galning, som alltid. Alltså värre än mig! Emelie var med med, men hon sa inte så jättemycket. Jag bara garvade, typ hela vägen.

Sen var vi på badhuset, kom in som ungdomar (som är mycket billigare än vuxen) fast att han i receptionen nog förstod att vi inte var sjutton, och kom in på badet och betedde oss som femton. Jag tog det rätt lugnt, ville inte tappa mina linser, chillade en del och satt på det grunda längs kanten och såg förstrött på. Simmade lite. Macke och Jouni slogs och stojade, jag nöjde mig med att skvätta och garva, men såsmåningom tröttnade jag och var med lite.

Vi blev som barn och provade att simma fram och tillbaka under vattnet, längs kortsidan. Vet inte hur långt det är, knappast några 25 meter, men hyffsat långt. Vi kan väl ändå inte simmat 50 meter under vattnet, eller? Jag är dålig på att uppskatta sånt. Visserligen med lite fart från att dyka från kanten, och jag använde en sorts "crawl"-vändning vid kanten, som i princip är att man gör en framåtvolt i vattnet och tar sats från väggen. Jag klarade det lätt. Jouni klarade det med. Macke blev frustrerad för att han inte klarade det och försökte igen gång på gång?

Vi var även i den grundare barnpoolen, som var sjukt varm, och kastade lite flyt-grejer och var allmänt barnsliga. Även jag,när jag väl tillät mig det. Vi är tjugo men kom in som sjutton och betedde oss som femton. Jag var trots allt lugnast, av oss killar. Snackade lite med Emelie, garvade när Jouni och Macke slogs lite till. Men jag fick trots allt en tillsägning av badvakten, mest för att han råkade titta på mig när jag kastade en sån flyt-sak, som man kan sitta på, på Jouni. Inte en platta, men säkert av samma material. Bara för att han råkade kolla då. Jag var fan lugnast, annars. Nåja, lite kul ska man få ha!

Nu har man mat i magen igen, blev jättehungrig av att bada ju. Och trött. Har även fyllt på så man inte har för mycket blod i koffeinomloppet! Haha. Sitter och lyssnar på John Fogerty och chillar. Har fått smak för Thåström, Winnerbäck, Cash, Dylan och Fogerty nu på senare tid. Ett mognadstecken att man börjar uppskatta lugnare musik, med viss eller liten rockanknytning? Usch. Nej, jag väntar lite till med att bli vuxen?

Ikväll så ska jag träffa galningarna igen, och vi ska till Biljard. Jag har ingen aning om hur jag ska komma hem och har alldeles för mycket pengar på kortet. Tror det kan bli en kul kväll! Nu ska jag bara skrapa fram nio spänn till bussen, för jag har inga pengar ute. Hm. Har hittat en femma på rummet, ska man behöva tigga pengar av morsan?

Aja, ha det bäst och till nästa gång:

Inga kommentarer: