tisdag 24 augusti 2010

Close my eyes and count to ten, hope it's over when I open them.

Usch, idag måste jag få beklaga mig lite. Jag gick och lade mig runt midnatt, i hopp om att somna, men var vaken hela natten. Jag ville bara stänga av hjärnan och alla tankar, jag försökte läsa lite men var för trött, men kunde inte sova.

Så i natt har jag sovit typ fyra timmar. Men jag är åtminstone uppe, vilket är en bra början till att vända tillbaka dygnet! Gick upp halv tio, för trots att farsan lovade att väcka mig vid nio så kom han inte och väckte mig förrän dess. Mitt mobilalarm hjälpte föga, det är bara att stänga av det och somna om. Men jag kravlade mig upp, och fick omedelbart ryck på allt.

Ni vet när man har sömnbrist och där är en tung, huvudvärksliknande känsla och allt bara känns fel och irriterande. Jag har varit så nära att förstöra nåt, men än så länge bara dunkat handen i väggen ett par gånger i vredesutbrott. Jag såg i alla fall all jävla tvätt på min stol, ett berg som täckte hela stolen upp till ryggstödet och som jag flyttar från stolen till sängen dagligen, minst två gånger om dagen (morgon och kväll). Jag började hänga upp tvätt och kasta lite i tvätten, och tog ner så mycket disk jag kunde och bryggde kaffe. Massor med kaffe. Men det har knappast hjälp. Blev istället irriterad på att det inte fanns nåt på teve, så nu sitter jag och försöker slappna av och inte tänka så mycket (för då blir jag irriterad) och lyssna på min "Mysdepp"-lista.

Denna låten letade jag upp igår, som jag hörde första gången då jag köpte nån "Absolut-Kommersiellt-Framavlad-Skitmusik"-platta, under slutet av nittotalet, då jag, hemskt nog, lyssnade på enbart pop. Jag visste inte bättre. (Okej, år 2000 var det tydligen denna låten kom ut, visar det sig, men jaja.) Denna låten är dock väldigt bra, jag kom att tänka på den och letade upp den (av någon anledning jag inte minns nu) igår. Den heter Wonderful. Enjoy.





Jag tror detta kommer att bli en otroligt dryg dag. En sån dag där allt känns fel. Jag får inte somna heller, inte förrän ikväll, annars förstörs allt.

Inga kommentarer: