måndag 23 augusti 2010

En dyr helg, men helbra!

Jag har kommit fram till att det har varit en jävligt dyr helg för mig.

Kostnader denna helgen:

* Säkert två hundra spänn på biljard i fredags (bjöd Jocke på cider och en shot, samt köpte två groggar á 80 spänn)

* Biljett till Malmö, som bara varade till Hässleholm, innan jag blev avkastad och tvungen att köpa en ny, för jag ljög i onödan. Ja, jag trodde gränsen för barn var typ 18, och hon kontrollanten var en kärring gav mig ingen tid att andas eller ens tänka. Så jag ljög och blev avkastad, sen kom vi på att gränsen var nog tjugo. FAN. Sen biljett hem. Totalt 200-300 spänn?

* Biljett till och från Malmö idag. 120 spänn. Samt langos och två cola, 90 spänn.


USCH vad jag har slösat! Jag kan inte ha pengar, eller ens veta att jag har tjänat mycket pengar (24 000 i sommar.). Ska dock köpa ett busskort nu i veckan, vilket jag inte kunnat göra nu i helgen. Så då kommer åtminstonde inte resorna att kosta. (Vet dock inte om jag ska till Malmö så många fler gånger i veckan). Det har hur som helst varit värt det för det har varit en rolig helg!

Igår blev bra med, trots mitt otroliga fail - ett sådant misslyckande jag bara kan (miss)lyckas med! Hängde lite med folket, sen irrade jag runt i parken och hittade till slut Patricia (som jag senare gav smeknamnet Turbo, för hennes tendens att sticka iväg genom folkmassorna i ottrolig fart) och hennes vänner och hängde med dem, då mina polare hade stuckit (eller jag hade stuckit från dem lite, helt beroende på synvinkel). Dem såg man inte förrän vi var tillbaka i Kristianstad igen, men träffade även Macke, Jouni, Niklas och Laura en kort stund, i vimlet i publiken under Familjen. Kände mig lite kluven och sprang där fram och tillbaka, men sen hittade jag inte dem igen. Hur som helst, trots lite fail och trots att jag var för eftertraktad, ett problem som sällan uppstår annars, så var det kul! Jag hade nämligen mina polare uppdelade i två grupper, och fick sms fall man ville träffas på olika ställen och så. Varför är jag aldrig så populär annars?! Men det var kul och alltid kul (och lite nervöst) att träffa nya människor!

Idag så var jag också i Malmö, och såg Winnerbäck. Vad kan man säga, mer än 2,5 timmes gåshud? Det behövs egentligen inte sägas mer. Det syntes kanske inte, jag stod ganska oberörd, men jag rös och myste samtidigt. Till en början spelade han ensam, med sin(a) gitarr(er) (han bytte gitarr hela tiden), och missförstå mig inte, det var bra. Men det kändes tomt. Som nåt saknades. Sen drogs skynket ner och bandet uppenbarade sig och fyllde tomrumet. Speciellt bas och trummor saknades, men bandet bestod även av Anna Stadling på kör, och en eller två fiol.. Fiolspelare. Fiolister heter det väl inte. Fiolspelare. Som även spelade andra grejer, lite förvirrande. Han hade även en kör, som visade sig inte vara på riktigt, utan bara på skärmen, men såg verklig ut!

De hade ett skynke till, bakom bandet, alltså de gillade verkligen skynken. Bakom bandet, som uppenbarat sig bakom skynke, fanns en "kör",som sen försvann och visade sig vara på en skärm, men såg verkliga ut. En bra show, Winnerbäck en sensommarkväll kan inte bli annat en mysig och härlig, som dessutom förvånade lite. Jag drog mig för att sjunga, men kunde inte hjälpa det i låtar som Elden (som är en personlig favorit), Om Du Lämnar Mig Nu och Hugger I Sten att åtminstonde mima orden, eller sjunga tyst för mig själv. Och i Jag Får Liksom Ingen Ordning på mitt liv sjöng jag med, något mer ogenerat, dold av resten av den upphetsade publikens sång och skrik, som vaknade igen som den gjorde då bandet uppenbarade sig. Han spelade i hela 2,5 timme (jag som blev förvånad att han hade två timmars speltid, så spelar han en halvtimme över också. Imponerande att han orkar, något som gör att jag respekterar honom ännu mer som artist!) och mörkret hann falla över Stortorget och folkmassan som samlades för att se Lasse. Trots ont i benen var det så bra och magiskt och..Helbra, helt enkelt. Som min helg.

En händelserik krogrunda, på gott och ont, Malmöfestivalen och träffa nya människor och Winnerbäck en magisk, ljummen sensommarkväll som denna.

Jag nöjer mig med detta, även om jag mer ingående kunde skriva massor om helgen och konserten, men jag får klagomål om att jag skriver för långt. Jag uttrycker mig bäst i den formen dock, så förlåt om ni tycker jag är långrandig och hoppas ni tycker det är värt det. Är tacksam att ni läser och för all positiv respons jag fått!

Glöm inte kommentera och:

1 kommentar:

Eriiiiika sa...

Åh jag älskar också Elden och Hugger i sten. Mina två favoriter. Ångrar att jag inte såg honom i västervik (men så sög ju vädret med...)

Och pengar...aaaaaoch jag har också gjort av med för mycket ;)