torsdag 7 oktober 2010

You know I'm a dreamer, but my hearts of gold...

(Ursäkta överanvändandet, men det är mitt favoritcitat någonsin! Mötley Crüe - Home Sweet Home är dessutom så jävla bra!)

Idag har varit en ganska bra dag. Jag har sovit som en normal människa i natt, från ca. halv tolv till åtta, det vill säga på natten, inte på dagen! Hurra!

Så allt har känts så jäkla bra idag, faktiskt. Eller inte allt - det vore alldeles för bra ifall jag hade en helt felfri dag. Men jag gick i Lund, med regnet smattrande mot paraplyet och mös - Lund är världens mysigaste stad tycker jag - och tänkte: "Fan va jag älskar livet.... Vänta va?!"

Jag blev förvånad över min plötsliga positivitet eftersom jag inte tänkt sådana glada tankar på evigheter. Men ibland så känns allt bara så jäkla bra, speciellt när allt varit ganska skit innan. Efter regnet kommer solen, säger de. Ironiskt nog så regnade det idag, haha.

Hur som helst, det vore dumstridigt att tro att jag kunde ha en helt perfekt dag, nånting måste gå fel. Ursäkta bitterheten, den ska inte överskrida min annars positiva inställning... Men jag har en sådan otur, att jag tappat mitt busskort idag! Faan.

Min klantighet kostade mig nästan 800 spänn extra. Det kom dock något positivt ur det, som det faktiskt kan göra ibland - nämligen att jag skaffade sånt student-ID så att jag kan köpa mitt busskort för 800 istället för 1030. En ganska markant skillnad. Tidigare har jag inte vetat hur man ska göra och inte riktigt engagerat mig, eftersom jag ändå inte har så mycket utgifter så kan det kvitta. Men det är gött ha att ha det nu.


Jag hatar att va så inne i min egen lilla värld, så tankspridd och frånvarande. Jag drömmer mig gärna bort, lite för gärna. Patricia sa en gång att hon aldrig träffat någon som var så tankspridd som mig. Ludde kallade mig en gång för "den mest oengagerade människa han träffat", efter att jag drömt mig bort i en kö efter köp av glass och stoppade upp hela kön.

Jag är övertygad om att det var menat skämtsamt i båda situationer och att det kan tyckas lite charmigt på sitt sätt att vara så klantig och tankspridd. Men det är jättejobbigt att hela tiden glömma och bli av med grejer. Och ändå har jag blivit bättre mot vad jag har varit, när jag var yngre. Eller så kommer det i perioder? Det kan vara så att jag är inne i en glömsk period eller att jag bara har sjukt mycket ottur - vilket jag alltid har tyckt att jag haft.

Så i anknytning till det avslutar jag dagens inlägg med en asbra låt, nämligen Social Distortion - Bad Luck.  En sådan låt som man kan lyssna på en miljard gånger, men som är lika bra varje gång!





3 kommentarer:

Eriiiiiiika sa...

sa ju att man mår bra av att sova...suck.

Natta sa...

du är inte ensam om att vara tankspridd, jag skulle skicka min önskelista till min fasters mejl i måndags men har inte gjort det än (kommer säkert att glömma bort det igen tills jag skrivit färdigt den här kommentaren), och jag var ledig från skolan i måndags men har fortfarande inte lämnat in någon lapp med ansökan om ledighet, för jag glömmer helt enkelt bort att hämta den hela tiden ><

Unknown sa...

Erika: Du är en suck. Det är ju inte precis så att jag friviliigt varit uppe till fyra, eller sex... Har helt enkelt inte kunnat sova?

Natta: Haha, men det kostar dig iaf inte massa pengar x) Och high-tech, mina (äldre) släktingar kan väl knappt slå på en teve bara >.< Hahaha