torsdag 21 oktober 2010

Hey it's me again...

...Plain to see again"  (Cheap Trick - Voices)


Inte riktigt min stil att citera Cheap Trick, de känns lite klyschiga. Men har nyligen gjort en ny lista (jag gör väldigt många listor känner jag) med rockballader.

Anyway. Jag har inte uppdaterat er på ett tag på grund av bristande motivation. Jag går igenom samma fas som varje höst, brist på motivation, trötthet och höstdeppande. Nu är det dessutom påtagligt mörkare utomhus, för att inte tala om SVINKALLT.

Det snöade inatt och imorse när jag gick upp var det till och med minusgrader (okej, en halv minusgrad men ändå!). Och nej, idag gick jag inte upp vid lunch, utan vid halv nio släpade jag mig upp och skyndade för att hinna duscha och skrapa rutorna på bilen, samt slänga ihop frukost att ta med. Att skrapa rutorna är dock ett helvete som tog tio minuter, varpå jag gick in igen med stelfrusna händer och drack kaffe. Ja, jag vet, jag är alltid försenad, men det väsentliga finns på powerpoint-presentationerna som finns på kurshemsidan, så vad fan.

Men jag måste försöka bli bättre på att gå upp på morgonen, och det blir inte lättare av att det är mörkt när man ska gå upp - kroppen tror nog att det fortfarande är natt. "Vafaan väcker du mig för, det är natt, kolla. Strunt nu i detdär och sov en stund till". Så säger åtminstone min kropp.

Förresten, på tal om något helt annat, så skrev jag aldrig om min fest. Det är svårt att sätta ord på så mycket awesomeness när man dessutom är bakfull men kan sammanfattas som följer:

Mycket kul folk, en halv flaska Captain Morgan, lite Malibu samt öl och grogg man blev bjuden på. Farligt! Det blev en del, oavsett om jag ville det eller ej. Folk bjöd på öl och grogg och nån kom med en ölflaska och tryckte upp den i mitt ansikte - det var bara att dricka. Mycket kul presenter - en kaffemaskin, en AC/DC-mugg, boken The Game, nitarmband, en tröja och en knapp där det stod "Världens Bästa Mamma". Hahaha. Jag fick mellan fem och tio (gillar spannet fem till tio, det funkar till det mesta) bitch-slaps, varav samtliga utom en var från en mycket Natta. Elaka kvinna. Maja lappa till mig en gång för att jag kastade tillbaks ölburken hon kastat i huvudet på mig. För så fungerar kvinnor tydligen....

Jag fick även världens mest obehagliga lapdance, då majoriteten av de som tryckte sig mot mig var killar. Tack för den överraskningen Maja! Haha. Dock hade den mycket trevliga stunder med, som när Natta och Maja hånglade.. Host. Glodde inte eller så, nej. Men att mina killpolare tryckte sina skrev mot mig, medan jag blev fasthålld, sittandes försvarlös och skrikandes - DET kunde jag varit utan.

Festen var lyckad i alla fall - jag har bara fått positiva kommentarer och alla verkar ha haft jävligt kul och då har man väl lyckats?


Allt tänk på och förväntan inför min fest tycks dock ha gett avtryck på mina studier, eftersom min tenta inte gick vidare bra alls. Fattar inte, jag hade mer skit att tänka på förra hösten och då gick det ändå bra med studierna. Ingen logik alls?  Tyckte dock att han hade jävligt höga krav, jämfört med tidigare lärare (professorer? hur ska man benämna sina föreläsare egentligen?). Min första kuggade tenta, känns inte alls bra...Nu måste jag försöka komma på hur jag förklarar mer utförligt utan att överskrida fyra sidor, för tydligen tog jag lite för mycket för givet. Det blir ett helvete. Jävla skit alltså. Jag som har en till tenta snart.

1 kommentar:

Eriiiiiiika sa...

Faan vilken rolig fest, du borde bjudit mig din pussy :* hade velat fira dig!!

du fixar tentan, ALLT ordnar sig.

<3