måndag 11 oktober 2010

Uhm....`?

Dags att tråka ut er med ett inlägg... Sorry guys men jag har inget att berätta idag heller.

Har varit en bra dag åtminstone, vakna vid halv nio, fullkomligt utvilad trots att man såg på V For Vendetta (nog tidernas bästa film!) till klockan två i natt. Kunde somna om en stund och gick sen upp och duschade och åt i godan ro medan jag lyssnade på Bandit Rock. Så borde varje morgon inledas. Det borde lagstiftas mot studier och arbete före lunch!

Börjde klockan ett, vilket är soft och på tal om det så softade jag genom föreläsningen också. Det gick omöjligt snabbt när hon snacka så jag hann inte anteckna - powerpoint presentationerna finns ändå upplagda på kurshemsidan. Dödar lite meningen med försöka anteckna. Dessutom hann man skriva av hälften innan hon klickade vidare och jag och Sebbe (en kille i "klassen) utbrast (tyst, trots allt man vill inte vara ohövlig) "Men va ffffffff........."

Duktigt irriterande. Så det blev mycket lyssnande, kladdande i blocket, á la gymnasietiden. Saknar den tiden, även om jag hatade gymnasiet då jag faktiskt gick i gymnasiet. Alla lektioner man kunde halvsova igenom, eller bara flumma längst bak i klassrummet. Alla gånger idrottarna flippade ur och lärarna blev jättesura, men vi hade hur kul som helst! Nej, nu blir jag riktigt nostalgisk, haha.


Så nu måste jag anteckna allt jag missade, det är en halv uppsats typ. Inte undra på att man inte hann anteckna. Usch. Sen måset jag leta upp boken jag blivit av med, som jag borde löst ut till idag men bara råkade "glömma". Större delen av den är trots allt avverkad. Sen börja på en ny.

Bourdieu's Om Televesionen, den är rolig. Eller kanske inte. En bitter socionom som motsätter sig undehållning, knappast party. Har läst lite i den i pressvetenskapen. Han ger mig huvudvärk.... Men har till på Fredag att läsa ut den och den är inte mer än kanske 150 sidor. Men så läser jag långsamt, och har rätt mycket att fixa inför min fest. Hur ska jag hinna? Nej nu ska jag inte stressa upp mig, det går nog på nåt sätt, kanske hoppar jag direkt på Bourdieu för att bespara mig lite läsning tills vidare.


Usch, nu kom jag på att jag måste träna ikväll. Ganska opepp, men jag hinner nog innan de stänger. Det är mat nu, sen om en timme (vid sju) får jag köra då så stänger de nio, ja det funkar nog... Nu ska jag käka tjadå.

1 kommentar:

Eriiiiiiika sa...

träna träna trääääna.

och idag började mitt nyttiga liv, äru på ELLOR?

och vadå softa. jag dör här borta...