onsdag 6 oktober 2010

Kreativ titel saknas?

Hej på er!

Idag har jag inte så mycket att berätta... Inte idag heller. Men ni vet hur det brukar bli - uppsatsinlägg oavsett!

Gårdagen var bra, trots sömnbrist. Jag gick inte och lade mig, som Erika sa åt mig på måndags kväll, som den trotsiga barunge jag är, och helt plötsligt var klockan fyra.. Jag hade inte en tanke på att sova, då jag aldrig känner mig trött när jag borde lägga mig. Jag tänkte sova fem timmar sen gå upp vid nio, för att få lite tukt på dygnsrytmen, men sov trots allt till ett på dagen. Jag var ganska trött, men piggnade snabbt till då jag kom på att jag hade tjugo minuter på mig att ta mig in till stan för trumlektioner. Jag kastade mig in i bilen med trumstockar och träningsväska i högsta hugg och for in till stan.

Efter att ha tränat piggnade jag till avsevärt och blev väldigt glad - en positiv effekt av att träna. Jag träffade även Macke och Mucki på gymmet, som skämtade och töntade sig som alltid: "Vafan är du här?! Helt sjukt".

De är roliga, ibland! Men jag tränade solo, jag tränar bäst så! Däremot så snackade vi lite mellan repsen om min fest och sånt. Samt om att Mucki lyckats cykla in i en annan cyklists bakhjul och kastast ut på gatan - bland bilar. Han kunde ha blivit påkörd, jävla idiot. Fan vad jag skrattade! Så mycket faktiskt, att det störde min träning lite, men det var kul!

När jag kom hem låg det ett brev på min plats där det stod att jag skulle ta mig till posten för att hämta upp en beställning eller något liknande. Jag började undra vad  i helvete detta var nu då och morsan gjorde allt värre genom att fråga ifall jag kört for fort.

"SHIT! Har jag blivit tagen på kamera? När fan då, jag brukar sakta ner...". Hjärnan gick på högvarv och jag körde nervöst upp till Konsum, där jag fick ett till brev i mitt hand, efter att ha lämnat fram det första brevet tillsammans med legitimation. Jag tittade och tittade - fortfarande med tanken  om fortkörningsböter i huvudet - och såg tillslut att det stod, ganska litet på det annars anonyma brevet: "Eventim". Då förstod jag!

"JAHAA" utbrast jag, och log och konstaterade för en småskrattande expedit att polletten hade trillat ner. Det jag hade i min hand var nämligen biljetterna till Avenged Sevenfold, som jag ska se i november! Det kommer att vara så JÄVLA bra!! Jag blev överdrivet pepp och headbangade och sjöng med till Nightmare (härligt när ingen är hemma!) och hoppade runt som en galning. Jag kanske är lite galen..?


Det var dessutom en jäkla tur att det inte var böter, för jag behöver inte fler sådana. Jag fick min första parkeringsbot (ja, det heter faktiskt så, om man ska vara korrekt) igår, nämligen. Det var väl bara en tidsfråga, jag har parkerat utanför musikskolan i typ 1,5 år utan en tanke på att det skulle kosta faktiskt. Okej, det har förekommit nån enstaka tanke om det, men den har avfärdats. Hur som helst så fick jag mitt straff på 350 spänn - en onödig utgift, så jag tänker nog mig för nästa gång?


Idag har inget nämnvärt hänt. Min sömnlöshet fortsätter att bli värre,  så jag sov bort halva dagen (klockan två gick jag upp, helt galet!). Sen har jag faktiskt varit duktig och pluggat. Någon träning blev det inte, vilket det var tänkt, på grund av studierna - och sen var det dags att fixa mat, så klockan blev mycket.

Hela dagen försvinner, när man inte sover om nätterna. Jag gick och lade mig vid elva igår men kunde inte sova på hela natten. Typiskt att jag skulle somna tidigare på kvällen, men man blir trött av att vara uppe hela natten, om än lite ofrivilligt. Mitt problem är att jag inte blir trött, min dygnsrytm är fucked up, men nåt mer måste det finnas till mina sömnproblem. Jag somnade vid sex i morse. Spenderade några timmar framför datorn, efter att ha vridit i sängen i tre timmar eller något. Funderar starkt på sömntabletter, alltså...

1 kommentar:

pussYn sa...

Somna sex? Herregud...vad jobbigt :(

Dutti hence som tränat, fy skäms på parkeringsboten..