måndag 4 oktober 2010

Om vardagstjafs, det hemska "shopping"-fenomenet och könsroller.

Idag har varit en ganska ointressant dag - så som vanligt har jag inte ett strunt att skriva om. Som vanligt kommer jag dock att svamla om allt och ingeting, mest för att ha något att göra.

Det började med rätt mängd sömn - åtta timmar. Får man för mycket blir man trött, får man för lite blir man sjukt trött, irriterad samt får lättare "cepe-ryck"- Vilket man även kan få av att sova runt tio timmar, har jag märkt. Grejen är den, att jag är sömn-narkoman. Har jag ingenting jag absolut MÅSTE gå upp för att göra, till exempel skola, så sover jag till ett! Det är sjukt skönt, men ibland medför det obotlig trötthet och ibland en tung, nästan huvudvärks-likande sensation.

Men jag sov precis lagom och efter att ha snoozat en halvtimme, vilket är det skönaste som finns - så gick jag upp vid kvart i tio. En lagom tid att gå upp! Jag hade gott om tid att fixa håret och sådant på morgonen. Jag är medveten om att jag är kille, jag vet mycket väl vad som dinglar mellan mina ben. Mitt utseende är dock viktigt för mig, då jag är en självupptagen narcissist? Haha. Nej, men allvarligt något drag av narcissism måste jag nog ha, eftersom jag är så besatt av mig själv!

Jag slapp nästan all stress - ingen morgon är totalt stressfri, men det begränsades till femtio meters språng till bussen,  sen föreläsning och bla bla bla. Ingen vill läsa om det.


 Hur som helst, så tror jag att jag är lite beroende av att handla småsaker då jag är i stan (oavsett om det är Kristianstad eller Lund). Gillar inte termen "shopping" - jag gillar inte shoppingrundor och sånt skit. Efter en timme på stan är jag trött, grinig och vill hem. Jag går stundvis på stan när jag har tid över, så när jag väl handlar så går jag in, köper och går därifrån. Fem minuter ska det ta! Ser inte nöjet med långa "shoppingturer". USCH.


Det jag inte köpte sist jag var i Lund tittade jag ut och köpte det istället idag - nämligen ett armband samt ett nitskärp på H&M - ett sådant som jag förr ansåg var "poser". Men jag som haft nitskärp i ett par år nu, från och till. Jag har försökt anpassa mig till normen, sen återgått till nitar och försöker nu hitta en lagom rockig "normal" stil. Jag är i ständig identitetskris, nästan. Jag saknar min alternativa tonårsfas (ja jag vet, jag är bara 20 men låter gammal när jag säger så) men känner att det är något jag växt ur, samtidigt som jag tycker att vara en i mängden känns fruktansvärt tråkig. Så ett H&M-nitskärp kan ses som en komprimiss.


Såhär ser armbanden ut:

Ja, det är även dödskallar på undersidan av dem. De hamnar oftast nedåtvänt eftersom de är av metall och därmed tyngre än plasten, men går att vända efter behag. Jag tyckte i alla fall att de var jävligt snygga.

Fuck allt dyrt överflöd och märkeskläder, när man kan ha en snygg egen stil med H&M grejer och Carlingskläder (som tyvärr är rätt dyra dock). Jag vill inte fortsätta på detta spår, känner jag, då det börjar likna en modeblogg farligt mycket och - no offence Kajsa - jag avskyr modebloggar.

Det känns även lite feminimt, men jag är säker i min sexualitet så egentligen är det inget att bry sig om. Könsroller är rätt korkade, oavsett hur roligt det är att använda dem för att retas med tjejer. Jag vet, omoget och imponerar igen, men otroligt kul! Men sedan är jag ju typ fem år i sinnet, så... Ni känner mig, jag älskar att retas.


Hade en diskussion (på ganska skämtsam nivå) med Natta om könsroller...Nån gång. Häromdagen? Tydligen ska alla killar gilla motorsport - även om man inte är uppvuxen med det och tycker det är tråkigt att se bilar/cross åka runt runt. ("Åh en högersväng! ÅH, en till högersväng!....").

Stuntkörning och fräcka sportbilar är däremot något som intresserar mig. Varje liten pojke har nog den där drömbilen (sportbilen) dem drömmer om - för mig är det Corvette. Men jag kan nöja mig med en Ford Mustang eller en Pontiac Transam, likväl. Det funkar det med! Men har alltid velat ha en Corvette, sedan jag var typ åtta och såg min grannes Corvette i USA.

Nej men allvarligt, man gillar olika grejer. Jag har varit ihop med brudar som gillat traktorer och bilar mer än mig, det har ingeting med kille att tjej att göra. Inte heller med manlighet att göra! Jag kan väl ändå inte vara den enda killen som bryr mig om hur jag ser ut? Eller har känslor, för den delen!

Som sagt, mycket svammel om ingeting idag! Nu ska jag titta lite mer på TMNT (nördigt, men awesome) - som står för Teenage Mutant Ninja Turtles, fall ni inte visste. Den tecknade serien, som sändes mellan -86 och -93! Mycket awesome!

2 kommentarer:

Natta sa...

Nu ska du inte vara orättvis här, det var faktiskt freestyle cross vi snackade om och inte typ speedway eller formel 1 ;)
vi borde ta en tur till göteborg när x fighters kommer dit! eller kanske till x-games i malmö ;)

Unknown sa...

Jaja okej då! Men freestyle är jävligt coolt fan! Jag är på! ;)