fredag 8 oktober 2010

Det är dags för fredagsmys...

Har inte så värst mycket att berätta idag heller, det är en genomgående trend. Men nästa helg händer det grejer, då är det 20-års fest på gång! Men räkna inte med något inlägg förrän tidigast 2 dagar efter, för jag vet hur det brukar bli.

Även idag kunde jag inte låta bli spritskåpet - det imaginära spritskåpet, då jag inte har ett skåp. Sprithyllan då. Visserligen bara lite Malibu och cola, som jag anser ganska likvärdig till morsans starköl till maten. Hur mycket procent det är i denna eminenta kokosrom (ja, det är rom, inte likör) vet jag inte, men det finns ju medel att ta reda på det... 21 %, men sen tillsattes 33 centiliter cola också.


Efter en stund vid datorn blev jag väldigt uttråkad och trött, så jag lade mig och skulle läsa lite dikter av Öijer, men orkade inte, så jag låg och lyssnade på mysig musik som Dylan och Winnerbäck och dåsade visst till. Jag vaknade med en behaglig känsla, en såndär mysig, små-dåsig folkölsfylla. Den uppblåsta känslan var istället av godis, så känslan var ganska lik. Nu blev jag sugen på öl också, fan med. Tål ju faktiskt folköl, men allt starkare än 3,5 blir jag fruktansvärt kass av dagen efter. En stark går bra, men inte fler. Men ett par folkisar går utan biverkningar och ska man inte festa ger de en fruktansvärt trevligt rus efter ett par stycken - lite smådåsig och skön blir man.

Men nu ska jag bara fortsätta ta det lugnt, njuta av fredagen och äta godis. Plötsligt kändes inte min ensamma, tråkiga fredag så tradig längre och världen kändes som en ganska behaglig plats. Frustrationen från tidigare, då jag var fruktansvärt uttråkad, är borta.

Nu ska man bara hitta nån bra film att titta på, så är min chill-fredag fulländad!

Inga kommentarer: