måndag 3 maj 2010

Jag är nog sämst på morgonar?

Ja, jag tror jag är sämst på morgonar helt enkelt. Om man inte menar morgonar som börjar vid lunch.Idag gick jag upp vid nio, inte vidare tidigt. Många hade dödat för att få sova till nio en måndagmorgon som idag, men jag är sämst.

Jag vet inte vad det är med mig, jag är helt enkelt en nattmänniska. Min dag börjar lite senare, och därför är jag vaken en bra bit in på natten. Något som jag gång på gång lovat morsan att jag ska förändra, men än så länge misslyckats ganska kapitalt med. Att gå upp före nio är en fysisk omöjlighet för mig.

Det kanske har något att göra med självdiciplin, jag har inget fast schema, inga tvång som binder mig till en normal dygnsrytm, knappt några måsten som tvingar mig att gå upp i tid. Det enda jag har att göra är att skriva min uppsats, och det är lite flytande med det. Jag ska skriva idag, det har jag bestämt. Hur mycket som blir skrivet får vi dock se, då jag är bäst på att skjuta upp saker,men jag ska arbeta på uppsatsen dagligen denna veckan, är det tänkt.

Jag fick även lämna morsans glasögon på hennes jobb, efter en god långfrukost bestående av två stekta ägg, två mackor, ett glas mjölk och två koppar kaffe, akompinerat me tidningsläsande (vet inte varför jag läser tidningen, glömmer ändå bort allt jag läst ganska omedelbart.. en av de få fasta vanor jag har). Tur att jag har körkort, annars hade hon inte sett ordentligt på hela dagen idag!

Nu sitter jag här och hoppas att trötthetskänslan som fördunklar mina sinnen ska magiskt försvinna och ersättas av inspiration.. Men antagligen har jag istället flera timmar av tvångsmässighet och undvikande av uppsatsskrvining framför mig. Nåt borde jag få gjort i alla fall, innan jag ska ut och knacka dörr igen ikväll. Vilket inte heller känns vidare motiverat. Det är inte ett vidare roligt jobb, men det är något åtminstonde!

Nej nu får jag rycka upp mig. Tänker jag som vanligt. "Ikväll ska jag lägga mig i tid".. Som vanligt. Men det hade varit bra, för då hade jag vänt tillbaka dygne Det, sen har jag ju börjat träna, och sen är mitt liv nästan uppfixat..

Att sluta dricka så mycket lovar jag mig själv också. Så mycket tomma löften. Men det är inte bra för hälsan, och ska jag försöka bli vältränad så får jag sluta upp med det! Så jag satsar på att inte dricka förrän kristihimmelfärd, det är trots allt inte så långt dit? Sen därefter ska jag inte festa så ofta!


Vi får hoppas att jag lyckas hålla mina löften bättre nu då, håll tummarna för mig?

Inga kommentarer: