tisdag 18 maj 2010

Solsting (?) och sommarkänslor.

Hej igen!

Idag kommer ett positivare inlägg, minsann!

Imorse när jag vaknade.. Okej, i förmiddags när jag vaknade.. (Jag tänkte gå upp vid nio, men vaknade vid elva.. Oops). Hur som helst, i förmiddags när jag vaknade och rullade upp min extremt bra (lite för bra) mörkande rullgardin så var det sol utanför mitt fönster.

Det är så det ska vara, en majdag, men det har varit så förbaskat grått och tråkigt senaste tiden. Så när jag vaknade ville jag faktiskt gå upp. När jag väl märkte hur fint väder det var, vill säga. Annars hade jag säkert kommit upp tidigare, trots att jag nördade mig vid min dator en bit in på natten, som vanligt!

Så jag stekte två ägg och bryggde kaffe, som vanligt, min standardfrukost, och gick ut och satte mig i solen och läste tidningen. Därefter lade jag mig på gräset (inte omdelbart på gräset, men på en madrass) och solade någon timme.

Jag misstänker att jag fått lite solsting, för nu sitter jag och lyssnar på, hör och häpna: Gyllene Tider. Denna popgrupp med Per Gessle i täten - låtskrivaren med genialiska texter som "jag går och fiskar" och "jag sitter på en sten, vid en sjö, i en skog" och såklart "sommartider, hej, hej!" (Lars Winnerbäck släng dig i väggen, det är djupa texter det!) - har uppnått nån sorts kultstatus och det står nog fan i grundlagen att de ska spelas varenda sommar. Sommar in och sommar ut, sen åttiotalet. Antingen avskyr svenska folket förnyelse, eller så står det i grundlagen..


Nej, det får bli lite attitydfylld ska punk med ironiska och politiska texter, för att neutralisera denna kommersiella smörja. Eller bara flummig ska om festande, öl och... Ja det är väl ungefär det texterna handlar om. Lite kärlek med kanske. Jag tänker å Reel Big Fish, riktigt härliga.




Nu måste jag skriva lite på uppsatsen, sen får vu se om jag hinner sätta mig i solen en stund innan jag ska iväg och träna.. Antagligen inte eftersom jag är sån otrolig tidsoptimist! Nåja, solen verkar ha gömt sig bakom ett par moln ändå, vi får hoppas den tittar fram lite till.

Resten av veckan ska det tydligen bli tråkigt väder igen fram tills på lördag eftermiddag, då solen ska återkomma med ordentlig värme! 21 grader och sol, enligt SMHI. Underbart! Sen kan jag ge mig fan på att det kommer att regna igen... Typiskt svensk "sommar".

1 kommentar:

eeeeriiikaaa sa...

Hahah gillar din synpunkt om Gyllene Tider :D

lycka tiiiilll PUSS