söndag 23 maj 2010

Biljardkompaniet, bakiskväll med fotboll, cykeläventyr och en riktigt rolig helg!

Hej alla.. Eller alla och alla. De få som läser min blogg?

Hej i alla fall, trogna läsare, och eventuellt nån som trillat in och börjat läsa. Hej.

Nog med artighetsfraserna! Jag har inte uppdaterat er på ett par dagar nu, på grund av att jag.. Haft ett liv! Nej, men allvarligt.


Jag har trots allt suttit här, vid datorn ganska mycket. Jag har ju uppsatsen att tampas med. Den som vägrar skriva sig själv hur mycket jag än försöker psyka word-dokumentet genom att sitta och glo på det. Facebook är ett bra socialt medium, men kanske inte lika bra när man förösker skriva uppsats... För då fastnar man där. Det förstod ni väl?

De senaste dagarna har varit ett par härliga dagar, solen har tittat fram och dagarna har jag spenderat med att sola och krystat fram ett par ord på uppsatsen. Jag var på handledning i Onsdags, det gick bra, med undantag av några småsaker som behövdes rätta till. Sedan dess har det gått trögt med skrivandet, solen har tittat fram, jag har behövt åka iväg och träna och handla åt mormor och morfar... Ja tiden har bara försvunnit!

Jag ursäktar mig inte, jag får ta konsekvenserna själv, nu har jag tills på fredag att skriva klart, det kommer nog bli stressigt, men det går!

Hur som helst, solen har tittat fram som sagt, sen blev det ju helg och jag var ute till klockan tre på natten och hängde på min favoritbar: Biljard! Först var det en mindre förfest hos Macke, på hans rum, där jag egentligen inte fick plats. Jag hade egentligen inte ens tänkt bli speciellt full, eftersom jag skulle komma till biljard senare då de också skulle dit. Alltså efter förfesten..

Men Marcus ringde och sluddrade lite, sen slängde jag mig på bussen med en monster/vodka-grogg och två starkcider (7.0:or - inga klena kvinnodrycker!). Groggen var nästan uppdrucken när jag kom fram, och tömdes snabbt, och jag han knäcka en cider då Mackes morsa kom instormandes och var ganska sur.

Tydligen hade Macke inte fått godkänt för att ha förfest, kanske hade han inte berättat hela sanningen. Sen var vi nog lite högljudda, musiken dunkade på.. Ja om inte högsta volym, så åtminstonde ganska nära! Hur som helst, så fick vi röra oss därifrån, klockan var väl runt tio.

Vid det laget hade de flesta hunnit bli ganska berusade, med undantag för mig faktiskt, som nyss kommit. Det var till och med så illa att Emma fick stödja sig på mig för att kunna ta sig till Biljard, men hon var nybörjare! Jag var snäll, jag stöttade och köpte vatten och... Okej, jag mobbade henne hela kvällen. Men lite roligt får man väl ha?

Själv blev jag med lite småfull, eftersom jag fick halsa två cider innan vi gick in, på en sträcka på cirka femtio meter. Visserligen stod jag utanför ett tag, men ändå! Sen beställde jag öl inne på biljard med! Jäkligt trevlig kväll var det, så tack alla!

Dagen där på var jag lite bakfull, men försökte att dölja det väl, halvsov lite i solen och handlade.. Kanske inte helt okej att jag körde den dagen. Hur som helst, sen stack jag in till staden på kvällen, med ett mål grillad fläskkarré i magen. Sjukt gott!

Den kvällen chillade vi hos Marcus, med Jouni och Niklas.. De spelade fifa - jag nöjde mig med att se på. Jag har spelat fifa två gånger och fick spö båda matcher, så jag nöjer mig med att se på. Sen efter någon match såg vi på riktig fotboll på teve.

Det var nämligen Champions Leauge-final, och Bayern fick rejält med spö mot Inter, med två noll. Jag kan visserligen typ ingeting om fotboll, men det var trevligt trots allt. Niklas hade köpt dipp och chips, och vid halvlek stack vi till Maxi och köpte glass (3 sandwich-glassar för tio spänn, helt galet vad vi krängde.. 3 var!). Sen såg vi på With Love From Paris - som låter som en dålig tjejfilm, men var en väldigt bra actionfilm!

Därefter spelades det en match fifa till, och vi stack till staden för att träffa Sigrid, Maja och.. Vad han nu hette. Han mumlade, ingen av oss, måste jag erkänna, uppfattade hans namn! Hur som helst ville Sigrid slåss, men stod ingen match, jag bara tog hennes ben och lyfte henne ett par gånger. Hon vägrar erkänna det, men hon blev ägd. Jag låter henne tro att hon var överlägsen, eller vad hon nu skrev dagen efter!

Sen stack de hem och jag hängde lite med Macke och Jouni, missade medvetet sista bussen och fick skjuts på en sleten gubbcykel nästan en mil hem från stan! Vi skulle kört inom "Drive In":en på Max, men de hade stängt! Hur som helst: Snacka om smärta säger jag bara! Sitta på en pakethållare i nästan en mils färd! Men det var roligt! Macke insisterade dock i att hitta bulor och hålor för att plåga mig.

När jag skulle stiga av cykeln vek sig mina ben, jag hade ont i benen (som jag fick hålla upp för att inte slå i), magen (för att jag höll uppe benen och höll emot när han svängde osv), röven och privatare delar. Hur som helst så vek sig mina ben och jag bara låg där med cykeln över mig, klockan tjugo i fyra på natten. Mitt på vägen låg jag med, inte på någon gångstig eller cykelväg eller så! Galet!

Så det har varit en bra helg, kännetecknad av en lagom fylla och umgänge, bakischill, en galen cykelfärd och kollaps mitt på vägen! Första natten var jag hemma vid tre, och natten till idag var jag hemma vid fyra (men lade inte mig förrän halv fem!).


Snacka om att jag var trött idag, men det har varit en sjukt "värd" helg, som någon blond sak jag känner hade skrivit!


Tack för att ni orkar läsa mina enorma essä-inlägg, ni som gör det! Jag lovar att jag ska avsluta nu, med dagens låt (som egentligen snarare är veckans låt):




Officiella videon gick inte att embed:a, men finns här. Låten är så underbart bra!

Inga kommentarer: