torsdag 27 maj 2010

Uppsatsen som aldrig vill bli klar och annat smått och gott - ett kortinlägg

Hej på er!

Nu ska jag försöka skriva ett kort inlägg, på grund av klagomål! (*Edit: Jag misslyckades*)

Igår var jag ute på Biljard, det var trevligt. Först orkade jag inte, för jag var trött efter träningen. Niklas tjatade dock, och letade upp min adress och sa att om han stod utanför skulle jag följa med.

"Okej", sa jag. "Hoppas du kör fel och knackar på hos någon gammal tant". Men han hade rätt adress, och han och macke kom hit och jag slängde mig in i bilen, efter lite tjat från morsan och drog iväg. Det var oansvarigt att åka iväg till Biljard, tyckte hon, och jag fick absolut inte dricka.

Kvällen inleddes med att klunka cider i bilen, sen for vi till staden och satt på biljard och smådrack öl och såg lyssnade på livemusik. Det första bandet var tyvärr inte så bra, de ville låta lite som Red Hot Chili Peppers möter Rage Against The Machine, misstänker jag. I sitt försök att låta som RATM lät låtarna tyvärr ganska mycket lika dant. Det var även lite synd att man inte hörde ett ord av vad han rappade, för han rappade och dansade och hoppade och fick lustiga spasmer. Ganska underhållande trots allt!

Därefter spelade ett hårdrocksband som jag inte minns vad de hette, men de rockade! Långhåriga, iklädda bandanas, kedjor, jeansjackor, nithandskar... The real deal. Det kom massvis med folk och det var rejält högljutt, och stämningen kändes som det ska på en rockbar. Svettigt, varmt och högljutt, med dånande rock'n'roll! Vi njöt av musiken, käkade nachos och sänkte en öl till, det kändes bra!

Nämnvärt är även att självaste Calle Kristiansson var närvarande på biljard igår, och han var ett par milimeter ifrån mig då han svischade förbi. Jag tog inget foto, som min syster ville, jag ville låta honom slippa sånt och vara med sina vänner och fotografera lite innan showen!

För han var inte bara där, han spelade också, han och sitt band. Svängig och charmig blues-rock, han gjorde sin grej, inget påtvingat pop-tjafs som han hade blivit påtvingad ifall han vunnit idol. Det kändes rätt, ett litet rockhak, en långhårig Calle i en jeanshorta och svängig blues-rock.

Det var en mycket trevlig kväll, vill bara tillägga att trots att det kanske lät så innan så drack jag inte så mycket, bara två cider. Jag kom hem vid två, och gick upp vid tio idag, lite trött men det gick väl an - sen slängde jag i mig två mackor, massor med kaffe och en proteindrink och tränade! Var trött till en början men piggande till och det gick bra. Sedan dess har jag suttit här med uppsatsen som aldrig vill bli klar. Det finns så mycket intressantare saker. Ska skriva nästan en sida till imorgon, sen ska pappa läsa det och jag ska på kina buffé och klippa mig. Inte kort. De ska inte ta ett dugg på längden. Bara tunna ut och fixa till frisyren.

Det blev trots allt ganska mycket skrivet, jag kan inte hjälpa att det rusar runt massor med tankar i mitt huvud, runt runt som en evig karusell. Och så undrar vissa varför jag inte kan sova om nätterna. Lite tankar har fått fly huvudet och bli till ord. Nog för idag, nu ska jag nog sova, god natt!

3 kommentarer:

Annica sa...

Shit vad nice, jag vill med kunna sitta så där och lyssna på rockband eller "rockband" och sänka öl (byt ut öl på cider)!

Unknown sa...

Kom ner till Kristianstad- det är här det händer! Så ska du få uppleva en kväll på Biljard =)

Eriiiiiiika sa...

bra längd på inlägget, klockan är kvart över ett och jag läste allt :D hihihihhii