måndag 17 maj 2010

Koma-svammel.

Jaha, hej på er.

Vad ska man hitta på i detta inlägget då? Ni får ursäkta den lite omuntra (är det ens ett ord?)inledningen, jag blev plötsligt väldigt trött och när jag blir trött blir jag oftast mindre positiv.. "Palt-koma" finns det ett uttryck som heter. Men det låter omodernt och inte speciellt skånskt över huvud taget! Det tillhör snarare norrland eller något. Och vem äter ens palt längre?

Men koma delen stämmer väl åtminstonde. För-mycket-mat-koma. Verkligen dagens I-landsproblem.

Men helgen har varit bra. Fredagkvällen spenderades i parken och grillade. Det skulle varit grillfest för Erika typ.. Eftersom hon kom ner till Kristianstad... Men folk bestämde sig för att vara tradiga och inte dricka, så förutom att Jenny drack en cider, och Erika drack en cider - och blev lite full på det, otroligt nog!

Okej, jag erkänner. Jag spetsade kanske hennes cider lite med en liten skvätt vodka. Men det känns ändå ganska klent!

Lördagen spenderades med att tjocka sig och se på film. Jag köpte chips, powerking och Dr. pepper och slängde i mig den sortens kalorier som hade räckt för en mindre by i Somalien.

Jag såg även Kick Ass, den var bra. Overklig och överdriven á la hollywood, naturligtvis, men det var ganska väntat. Ett bra tidsfördriv på 2 timmar, även om storyn liknar de flesta superhjälte-filmer. Fast idag är jag på ett sådant humör att det påverkar filmens betyg. Den var ändå ganska awesome.

Just det. Erika skulle kommit hit i Lördags men "sov" ju hos Thomas, ja vi kan ju alla räkna ut vad som skedde där, mer än oskyldigt Guitar Hero-spelande? Men nog om det!

På Söndagen hann jag bara gå upp och trycka i mig ett ägg som frukost, och en kopp kaffe. Jag var under illusionen av att det skulle bli lunchande i stan, men erika var lite blond och hade missförstått när tåget gick, så vi gick direkt mot stationen, och sa hejdå och sådant. Därefter var jag rejält hungrig, men jag och Robert följde med bakis-paret, Jenny och Simon, till en pizzeria, vars namn jag totalt glömt, och krängde en pizza.

Därefter föll jag in i ett nästan lika allvarligt tillstånd av koma som idag, men vaknade upp lite grann och drog iväg och tränade med Macke. Men jag var inte så peppad och jag dog lite grann. Men känslan efter man tränat är alltid skön.

Idag har jag.. Ja vad har jag gjort? Skrivit uppsats, lyssnat på Dio. James Ronnie Dio dog igår, rest in peace. Mäktigaste metalsångaren som fanns..

Sen har jag sett på The Dudesons och undvikit att skriva, haft konversationer på facebook med mina kurskamrater om uppsatsen och slött glott på mitt word dokument i hopp om att uppsatsen ska skriva sig av sig självt. Men det sker aldrig. Så jag har fått skriva lite till.

Inte ens när man skriver om nåt man älskar, nämligen musik, är det roligt att skriva uppsats. För jag måste göra det till en pressvetenskaplig studie, och det känns så sjukt tråkigt med pressvetenskap just nu. Längtar på så vis lite till hösten, då jag ska börja om på en grundkurs.. Troligtvis i Medie- och Kommunikationsvetenskap!

Nej nu är jag trött på att koma-svamla, detta blev nästan en essä ändå! Undrar om det är nåt på teve?

1 kommentar:

Annica sa...

Haha, lilla Erika :*!

Jag såg också Kick-Ass i helgen, jag tyckte den var svinbra. trodde det skulle vara någon halvbra komedi men damn, det var roligt att de fått in lite små "brutala" scener.

Och det där att psyka word så den ska skriva av sig själv har aldrig funkat för mig heller...