söndag 30 maj 2010

Den astmatiska alkoholistens helg!

Hej bloggläsare!

Det är söndagkväll, och jag är sjukligt trött. Varför? Låt mig berätta kort om min helg:

I fredags hade syrran 18års-kalas, trots att hon inte fyllt 18 ännu. Imorgon fyller hon, grattis på henne! Det var 30 släktingar in the house. Jag har nämligen 10 kusiner och tre farbrödrar, en morbror och typ tre ingifta fastrar och en ingift moster, samt gammelfaster och gammelmoster med sin man, farmor och farfar, mormor och morfar.. Ja ni förstår. Visserligen var även syrrans pojkvän och hans morsa och syster där, som inte är släkt. Men hur som helst var det mycket släktingar och det åts mat, småpratades med förtärdes inga alkoholhaltiga drycker vid vårt bord. Om man inte räknar 2.8or förstås, som innehåller alkohol men så pass lite att jag inte ens räknar det som alkoholhaltiga knappt.


I lördags var jag i stan och sprang med Macke och Niklas, men failade nåt så kolosalt. Vi skulle köra intervall men jag orkade inte. Macke sa att normalt sett ska man värma upp i fem minuter, men tyckte att vi skulle springa i femton. Jag blev trött efter fem men fortsatte ett tag till, men några femton minuter orkade jag inte. Sen sprang vi lite fram och tillbaka, men det orkade jag knappt det heller. Mina luftrör känns som de drar ihop sig som när man har astma, och jag får massor av slem i halsen, vilket är jätteläskigt. Därför avskyr jag att springa.. Niklas sa att jag kan ha ansträngningsastma, hade förklarat en del?

På kvällen blev det till att festa till det, först var jag på förfest på Näsby hos Simon, med Jenny, Muffe, Jocke, Simone, Masse och Jonas, och Bea kom senare. Det var alla eller? Vi var inte så värst många, inträngda på Simons rum, men det var nice! Drack upp min sista skvätt vodka, samt bjöds på Bacardi Coconut (?), snodde till mig lite vodka, och tiggde lite öl av Muffe och vin av Jenny.. Samt en shot Minttu av Bea. Jag kan konsten att tigga till mig. En gång hade jag ingen sprit alls när jag kom dit och blev ändå fullast på festen!

Nu måste jag bara avbryta berättandet för att jag kom att tänka på att morsan tycker att jag dricker för mycket, då jag har ett socialt liv och festar i princip varje helg. "Du vill väl inte bli alkholist?" -Ja för det blir man för att man festar och har kul när man är ung...Den astmatiska alkoholisten, hahahaha. Låter bra?

Dock blev det inte som täntk att vi hamnade på Banken.. Ursäkta. BÅnken, som det numera heter. Så fult. Jag dissade kön och stack till Biljard istället, med Jocke och träfade Emma, Emelie och My, samt hängde på Mcdonalds. (Fick höra senare att övriga inte kom in på Bånken, och stod och väntade i kön i över en timme. Tur att jag dissade dem trots allt?) Därefter lyckades jag missa min buss, och sov hos macke i en outfälld bäddsoffa i ett par timmar och smet iväg vid halv åtta för att ta bussen hem. Det var inte speciellt skönt att sova i hans minimala soffa, med fötterna på en kontorsstol. Men man kan däcka vart som när man är full!

Så idag har man varit lite sleten, men eftersom jag drack massor med vatten innan jag gick och lade mig, samt vid halv åtta då jag gick upp och vid åtta då jag kom hem och dessutom hade ett glas vatten och en huvudvärkstablett bredvid på nattduktsbordet, så har jag överlevt dagen väldigt väl. Jag har bara varit väldigt trött. Och uttråkad, eftersom dagen tillägnats med att besöka gamlingar på Mors Dag. Men det bjöds på kaffe, och det gillar vi! Kaffe, kakor och tårta i mängder!

Det var allt för mig idag, får avsluta innan det blir för långt! Min helg har i alla fall varit jättebra!



Denna mysiga låt får bli dagens låt. Har hamnat i någon sorts period då jag lyssnar mest på mysig aukustisk musik? Och småromantisk pop-punk. Mysigt :3

1 kommentar:

guess who sa...

Läste allt :D hihi. Bånken, håller med. fult som fan.

stor släkt. hihi. fan jag är sämst på att kommentera.

HIHI