söndag 6 juni 2010

Ett sletet söndagsinlägg.

Ett sletet söndags-inlägg kommer här, det var trots allt ett tag sen sist.. Orkar inte skriva blogg så ofta längre, men ni får åtminstonde veta vad jag gjort i helgen.

I fredags var vi ute på landet hos Emma och drack och tältade, fast de enda som sov i tältet var Marcus och Emelie, som förnekar att någonting hände däri. Vi drack och byggde ihop en studsmatta ingen hoppade på, sen reste marcus ett tält, och vi skrev konstiga grejer på msn, dagen därpå solade vi på studsmattan sen åkte vi hem. Väldigt mysigt och trevligt och allmänt härligt!

Var hemma i 25 minuter, sen åkte vi till stan, käkade kebab, hängde på stan, drack gratiskaffe och käkade godis som fanns på Telenor, de bjöd. Det piggade upp tillfälligt, och vi hängde runt en stan, träffade Danny, sen stack vi till Marcus och jag däckade. De spelade fifa, jag såg slött på, somnade ett antal gånger. Vi gick till parken och solade, spelade fotboll och det var allmänt somrigt. Det var snack om att åka till Åhus men efter övertalning struntade vi i det, och vi som var hungriga (macke åt flintastek) käkade pizza. Usch vad jag krängde igår. Sen träffade jag Muffe och gick till Biljard och hängde där och satt mest i sofforna och följde slött konversationen, kommenterade ibland något om hur kvinnor är, på skämt naturligtvis. Spanade även lite slött på folk i den halvtomma baren som fylldes efter hand och drack två öl.

Idag är jag trött och vet inte vad jag känner. Förvirringen är total. Jag är uttråkad men orkar inte hitta på nånting, det känns allmänt omotiverat. Jag vill ta bort söndagar från almenackan, ser inget bra med dem alls. Mysiga? Nej, bara tråkiga och deprimerande. Imorgon är det måndag, TGIM - Thank God It's Monday! För jag förderar måndagar före söndagar så sjukt mycket, senaste halvåret har jag inte haft föreläsningar då och det brukar alltid hända något trevligt.

Just det, min uppsats blev klar och något försent inlämnat. Jag var dum och planerade in en kina-buffé lunch på inlämniingsdagen och satt in i det sista och korrigerade, sen dog min dator. Den vägrade dessutom att starta och jag slängde mig på sängen och slog ut lite vrede i kudden. Tjugofem minuter efter deadline skickades uppsatsen in, men jag fick trots allt ingen replimang för detta. Det kanske syns på betyget men det nämdes inget om det. Han efterlyste snarare mer om tidigare moralpanik-diskussioner. Men det blev ett godkänt åtminstonde.

Nåja. Nu ska jag kränga paj, sen funderar jag faktiskt på att gå en runda efter maten. Hej så länge.

2 kommentarer:

Erika sa...

Heheh läste hela, kanske för att jag har en tråkig måndag hemma och måste plugga och jag hellre läser din blogg???

inte så vettig kmmentar men å andra sidan är jag inte vettig.

puss. Y.

Unknown sa...

Nej du är inte vettig men tkr om dig iaf Blondin kul att du läser :D