söndag 20 juni 2010

Helgen bjöd på grill, chill och skön salongsberusning

Hej på er, får väl göra ett "vad-jag-gjort-i-helgen"-inlägg, ifall det kan intressera någon?

Hur som helst, i fredags skjutsade jag först mina föräldrar till grillparty i skogen, men sen så glömde jag mina nycklar och fick åka tillbaka för att hämta nyckel av farsan så att jag kom in.. Utelåst ur mitt eget hus! Macke blev ottåligt eftersom han fick vänta, men till slut körde jag in till stan. Klockan var kvart i nio då jag kom dit. Sen drack macke lite öl och vi såg på metallica-videos och macke spelade gittarr i vanlig ordning, och Niklas och Laura kom dit. Vi begav oss till Biljard, men jag blev uttråkad eftersom jag fick förbli nykter och macke blev lite jobbig.. Sen runt tolv skulle jag hämta föräldrarna. Det var jättemörkt och jag svängde av fel och körde en lite extra-runda på en mindre grusväg som var lite läskig - kurvig och mörk, men jag fräste på trots allt.

Väl där undrade jag ifall jag kommit rätt och ifall de gått där ifrån, eftersom det var helt mörkt, men då jag öppnade bildörren vällde det in Magnus Uggla på hög volym - "Ja, här är det!". Morsan kom gåendes med en annan, som tyckte det var ottroligt kul att dra ner min mössa över ögonen på mig, och morsan ville stanna en timme till. Men jag hade trots allt kommit dit för att de ringt efter mig, så det tyckte naturligtvis inte jag! Men hon gick iväg och sa "kom nu" och menade på att jag skulle stanna. Men efter lite småprat med en gubbe om basen som pajat i högtalarna och musiken (AC/DC - bra grejer!) så fick jag föräldrarna att packa ihop överbliven öl och filtar för att bege oss hemåt.

Ni skulle sett gamlingarna, det var hur rolgit som helst att se där de stod i en ring och "dansade" (typ stegade lite på plats och rörde sig lite stelt med armarna)till AC/DC:s Thunderstruck! Det var en syn! Men de verkade ha kul åtminstonde. Tycker bara det är kul att de gamla kommer ut och festar till det!'

Gårdagen spenderades genom att slappa mest, sov till tolv och spelade lite trummor under dagen, sen gjorde jag inte mycket mer.. Sen på kvällen tog jag mig in till stan för grill och chill i parken! Det var god stämning och bjöds på mycket skratt, men jag var lite dum som tog med mig en köttbit (fläskkarré?), eftersom vi bara hade engångsgrillar. Men det löste vi med rikligt med tändvätska. Och då menar jag verkligen rikligt!

Det slutade med att min köttbit blev lite flamberad men jag kände mig nöjd och började äntligen äta! Den verkade färdig och jag har inte haft några besvär med magen idag så jag antar att den faktiskt var ordentligt färdig, trots att tändvätska fick ingå i marinaden. Men den brann nog upp för det brann lite på köttet, så allt fett och tändvätska brändes väck.

Därefter spelade vi kubb ett par omgångar, och fick frisyren förstörd av mina ottroligt mogna vänner.. Menmen, det var ganska trevligt trots allt, vann 2 utav tre gånger med mitt lag ("tjejlaget" - jag och resten tjejer, sen även Robert). Macke föreslog att vi skulle till Biljard, så vi stack hem till honom för att utnyttja hans faciliteter, sen åkte vi till Niklas för att hämta hans sprit och för att han skulle byta om. Själv hade jag ingen dryck och fick vara nöjd som jag var, och jag är snygg oavsett så! Sen åkte vi tillbaka till Mackes, där han sänkte tre öl, och Niklas drack två alkoläsk och lite grogg.

Niklas var snäll nog att bjuda på en alkoläsk och lite grogg också. Alkoläsken smakade bara läsk och i dess 275 ml flaskor försvann den väldigt snabbt. Så jag snodde lite vodkagrogg och fick "tjingan" då vi skulle iväg. Väl på biljard fick vi macke att snorta stearin för en öl från oss var (en från Muffe, en från Niklas och en från mig), samt att Macke och Niklas spelade Air Hockey. Själv konsumerade man lite dryck, en rom och cola, en jack 'n' coke och en tequila-baserad päronshot som var väldigt god. Dagens största förvåning var då en kille (Abdullah sa han att han hette) beställde in tolv hallon-lakrits shottar och sen undrade vad vi glodde på.. Jag tänkte bara "fan nu ska han mucka", men så lade han till "ska ni ha vars en eller". FAN VAD SCHYSST! Han hade verkligen pengar att slänga omkring! Han bjöd en brud på ett par stycken med! Undrar vad killen tjänar i månaden?

Totalt bjöd han alltså bort shottar för 150 spänn! En var till oss och typ tre till blondinen han var med! Undrar vad hans plan var där? Haha.

Idag har man trots allt mått bra... Drack vatten med lösligt vitamintablett och salt (som tydligen ska snabba på hydratiseringen- upptaget av vatten... Det var något tror jag om joner och sånt som jag inte minns från kemi-lektionerna. Men det tycks funka, i kombination av nattamat och massvis med läsk och vatten. Efter två ägg och en kopp kaffe så piggnade ja till och känner inte alls att jag druckit igår! Perfekt!

Nu ska jag snart äta lite till och sen ska jag träna vid halv fyra! Imorgon är det bara att på det igen med jobbet och slitet i växthusen! Får tänka på pengarna jag tjänar!

2 kommentarer:

Kajsa the g33k sa...

Vadå kostade dom 150spänn styck eller alla sammanlagt? :O om de va sammanlagt var de ju ingenting...

Unknown sa...

Billiga shottar vettu, 25 spänn styck :D Rätt mycket att bjuda bort ändå! Han spendera 300 på shottar men bjöd bort hälften!